Spårning

Det märks att våren har kommit, det ser ständigt ut som ett sandtag inne och dammsugaren står framme för jämnan. En lortlisa ligger ute på bron och njuter (Tessie), en lortlisa ligger i biabädden i hallen och sover (Diva) och den minst lortlisan ligger inne i sin bur och sover (Joy).


Vaknade vid halv 8 och låg i sängen och drog mig en stund. Otroligt härligt! Klev upp, gick ute med hundarna på morgon rastningen. Tog alla 3 med mig för första gången. Brukar alltid ha den turen att ha mamma med mig eller så har pappa varit ute med dem redan. Men idag fick alla 3 följa med mig, och det gick faktiskt över förväntan. Efter att ha ätit frukost så gick jag ut och la ett spår till Joy. Perfekta förhållanden, bara lite vind och hyfsat snöfritt på marken. Medan Joys spår fick ligga och gona till sig så tog jag ut de stora hundarna på långpromenaden. Fast att det var molnigt så var det underbart ute, +9 grader och på de flesta ställena där vi gick var det snöfritt. ÄNTLIGEN har det blivit vår ordentligt.


Joy har nu vuxit i en av selarna vi har här hemma så det vart premiär för den dagen till ära. Hon gick spåret väldigt bra med tanke på att det var första gången på gräs. Det som är helt underbart med Joy är att hon tar beröm under spåret vädligt bra. När hon spårar ordentligt och jag berömmer henne så fortsätter hon ännu mer intensivt. Diva däremot hon tappar bort sig och vill ha godis istället ;) Till slut hittade Joy den stoppade strumpan på slutet och vilken fest de blev. Superkul tyckte hon verkligen att det var! Får nog kanske bli ett till spår i morgon om förhållanden är lika bra =) 

Eftersom hundarna är trötta och nöjda (eller ja, trötta för en stund iaf men nöjd blir de väl nästan aldrig ;)) så kan jag nu i lugn och ro ta fram skolböckerna igen.
Ha en trevlig helg allesammans.


Islossningen :D

Min duktiga spårhund <3

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Kul med spår!

2012-03-25 @ 21:39:28
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0