Linjetag

Känner mig lite barnsligt glad över rubriken. När jag började träna hund för sisodär 10 år sedan så trodde jag väl aldrig att jag skulle intresserad mig för jakten. Men gick en apporteringskurs med Tessie och lärde mig några av grunderna där och så var ju tanken att Diva skulle få testa på det mer men ja de flesta som läser här vet ju varför det inte blev så. Hur som helst. Har hållit på lite med apporteringsträningen sedan ca 7 år tillbaka och vart helt fast vid jakten då jag fick möjlighet att vara funktionär vid ett jaktprov för 4 år sedan. Nog med historia och till saken.


Idag tog jag tag i saken och belönade mig själv efter att pluggat ett tag med att verkligen göra en plan över hur Joys jaktträning ska gå till. Den lilla damen börjar ju bli stor! Just nu ligger fokus mycket på avlämningar (som tidigare) och idag la jag även till linjetag. Testade det och hon snappade upp det direkt. Så kul att se när hon arbetar, fullt fokus hela tiden. Skickade henne på ca 6 st korta linjetag med 2 olika varianter av apporter. Gick kalasbra! Nästa steg är tänkt att bli vindövningar och parallellt så ska vi träna på sitt stanna kvar och passivitet.

På fredag skriver jag ÄNTLIGEN min tenta och efter det ska jag nog kunna få lite mer andrum! Och äntligen kunna lägga ner massa tid och tankeverksamhet på träningen av mina gyllene hjärtan igen.
Två bilder från dagens träning, de är dock tagna med telefonen så kvalitén är inte den bästa. 




Kommentarer
Postat av: Malin

Duktiga Joy! Och så stor hon börjar bli!!

2012-03-28 @ 17:53:34
URL: http://malinshundar.blogspot.com/
Postat av: sofie

Kuul! :)

Och lycka till med tentan!!!

2012-03-28 @ 22:13:19
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Hanna

Vad duktiga ni är :)

2012-03-29 @ 09:10:14
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Jätteskoj! Fortsätt roa er! :-)

2012-03-29 @ 11:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0