Vilken hund!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vilken hund jag har köpt :O Kan inte riktigt förklara vad det är som är så bra, men framförallt känslan och att bara se henne njuta av att träna med dummiesarna. Joy har FULLT fokus så fort det kommer till träning. Idag har vi varit ute och apporterat i höggräs, hon var så fantastsiskt duktig. Löste allt på mycket bra sätt och väntar sig mer arbete som belöning. Det är verkligten underbart att jobba med en sådan hund! Jag fick en massa bra tips av Erica när jag var på klubben och tränade. En sak som jag tog fasta på var att titta bort då Joy närmade sig med dummien vilket gjorde att avlämningarna vart mycket mycket bättre! Stort tack till Erica för de bra tipsen :) Jag kom tillbaka från skogen med ett stort leende på läpparna.

I eftermiddag fick jag följa med Linnéa och rida, tror de var ett år sedan sist jag red. Fick äran att rida fina Brynjar! Tack för en väldigt trevlig eftermiddag, även om det vart blött och kallt! Saknar verkligen de där åren som vi rände i stallet jämt och ständigt. Så roligt vi hade då!

I morgon väntar apporteringsträning med sällskap :D Ska verkligen bli kul! Och sedan ska Joy får besöka Marie på Biceps frisk vård för hund för en liten koll. 

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Emelie Löfström

Fick du den äran att rida honom i halsring också? ;)

Själv fick jag den äran att nyss klippa Kicki och Felicia :P

2012-06-02 @ 20:00:16
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0