Vintervila?

Det flesta har gått i vintervila/ide nu tror jag.. Ganska dött på bloggarna runt om och i allmänhet verkar julen (som inte bara för mig saknade julkänslan) som varit ganska snöfri för de flesta passerat ganska obemärkt. För oss går allt på i vanlig fart. Joy växer så de knakar och börjar få väldigt långa bakben.. Hon är snabbtänkt och klok och jag är så glad att jag fick köpa henne. Hon är helt enkelt en kanon hund!!
Divas rehab går det bra med, tanken var att hon skulle få springa lös för första gången sedan i augusti i fredags men med tanke på hur snöfattigt det är och hur  hård marken är så väntar vi ett tag till. Jag räknade för övrigt ut att vi lägger ner drygt 24 timmar i VECKAN på Divas rehab just nu. Inte konstigt att det blir lite knappt med tid ibland...
Nu under jul har jag haft en del skolarbete att göra, men få passa på att vila upp mig nu för om ca 3 veckor då kommer jag läsa 2 100% kurser parallellt och då kommer de blir körigt!
Jag har iaf kört en del avlämningsövningar med Joy och hennes ägande är nästan helt borta inne nu :D Nu kommer hon spontant med allt hon har i munnen för att "visa" eller lämna av. Det är så otroligt kul att se! Så nu ska vi börja träna det utomhus med och hoppas på samma effekt där. Så roligt att "träna" en liten valp för det går så fort (iaf för Joy) att förstå vad jag menar, när det kommer till Diva så är det mest pill i detaljer (vilket iofs också är kul) men att se de bara klicka och sedan funka är helt underbart :D
Nä nu ska jag återgå till pluggandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0