Klurigt!

Känner mig en aning avtrubbad i dag. Det är slitsamt att se JVM matchen när den spelas mellan 2.00-5.00. Och sedan tyckte Joy att 9.00 var en bra tid att kliva upp så ca 4 timmars sömn blev det totalt. Var in till stan för att säga hejdå till Sofie som flyttade till Västerås idag. Saknar dig redan! Sedan vart det en fika på stan med klasskamraterna.

Både Diva och Tessie löper nu, och Diva har kommit i en svacka precis som förra löpet då hon bara är deprimerad och ledsen. Hon skulle vid vissa tillfällen vilja slippa Joy som ständigt hänger i öronen eller hals. Men förhoppningsvis så blir hon piggare snart och uppskattar sällskapet bättre.
Idag har jag och Joy tränat lite avlämningar med dummie igen. Hon är så gullig, dummien är egentligen lite stor så hon kan inte riktigt greppa över den såvida hon inte får ett perfekt grepp. Jag började med att lägga ut dummien mellan oss hon tog upp och gav den till mig. Jag testade sedan att lägga den bakom henne och oj vad hon tänkte. Sedan börjar hon testa saker, hon står framför mig och sätter sig sedan snabbt bakåt, hon får ingen belöning, hon ställer sig och tittar på mig, får ingen belöning nu heller. Jag sitter helt tyst med blicken på dummien hela tiden. Joy sätter sig snabbt igen och väntar på belöning. Sedan tittar hon på dummien, tittar på mig igen och sen så väljer hon att gå och ta upp dummien och kommer med den. Det är så otroligt kul att se hur hon utvecklas och verkligen tänker. De är så kul att saker verkligen har gått in även om jag inte har kommandosatt det ännu!
Såhär stor har lilla Joy blivit och igår vart hon 14 veckor gammal och på söndag varit hos oss hela 6!!! (Om jag har räknat rätt)

Kommentarer
Postat av: Sofie

& jag dig ska du veta!

Du måste uppdatera massor kring både Joy & Diva framöver så jag får vara delaktig fast vi inte bor nära, hihi!



Kram!

2012-01-08 @ 09:52:58
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0