Time flies

Har suttit och läst igenom blogginlägg ända från början och vilken skillnad man ser på Diva, träningsmässigt. Självklart har mitt träningsupplägg ändrat och min kunskap har blivit större men vilken utveckling. Så kul att kunna gå tillbaka och läsa om det senare.
Jag glömmer ibland bort att jag bara var 12 år gammal när jag fick Tessie, dvs. 10 år sen till våren. Och att jag hade lite erfarenhet när jag fick Diva för snart 5 år sen men vad dessa hundar har gett mig mycket. Ibland glömmer jag hur kort tid det har varit, så mycket som jag har varit med om under dessa år. Känns som en hel livstid. Att jag såg mitt första Lydnads SM 2009 och att jag såg Lydnads VM i Stockholm 2008 och alla andra fantastiska äventyr jag har fått varit med om. Och alla fantastiska människor jag har träffat under resans gång.
Nu står jag inför en ny utmaning. Jag ska försöka förvalta min 12 åriga hunderfarenheterfarenhet och 8 åriga lydnadserfarenhet på bästa sätt till en ny individ. Det ska blir spännande att se hur det går och jag ser fram emot att lära mig en massa nya saker.
Jag har många gånger undrat vad jag skulle ha gjort om jag inte hade haft hundarna och hundträningen. Och ärligt talat vet jag inte.

Det var ett tag sen jag stoppade in ett citat så här kommer ett: "When the world says "give up", hope whispers "try one more time"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0