En underhund?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vilken kanon hund jag har fått!!! Joy lär sig hur fort som helst (vilket jag säkerligen kommer svära över när hon blir större och har för bråttom) men just nu är jag bara SÅ glad! Jag ser framsteg efter framsteg och det är hur kul som helst att uppleva. Hon svarar kalasbra på klickern och snappar upp precis det jag vill att hon ska göra. Jag har nu lagt till kommando på sitt och det tog 2 gånger så förstod hon vad jag menar. När vi kampar kan hon nu 'tack' i alla lägen. Saker lämnar hon 99 gånger av 100 i min hand. Och jag behövde inte klicka henne så många gånger för att hon skulle förstå att bollen skulle till min hand och att det inte räknades om hon släppte den på golvet.
Jag har varit noga med att hon ska sätta sig bakåt från stå till sitt och har hjälpt henne med handen för att hon inte ska misslyckas. Idag testade jag henne och OJ vilka sättanden hon fick till. Jag vart alldelses paff över vad lyckades med. Hon låste bakbenen och satt sig distingt bakåt och nästan hoppade bak. Nu ska jag bara se till att behålla dessa!
Hon har haft jättesvårt att lägga sig när jag försökt från både sitt och stå, men efter att även ha klickat henne några gånger då hon spontant har lagt sig och nu har hon börjat förstå även det.
Helt fantastisk känsla när hon bara förstår vad jag menar. Förvisso ligger säkert mycket i min tajming med klickern men utan en fantastisk hund går det inte lika smidigt och man måste ha en viss kemi och ett visst samarbete för att sådana här saker ska fungera. Och jag ser verkligen fram emot att fortsätta utvecklas med denna fantastiska hund oavsett åt vilket håll det går och vad vi kommer hålla på det.
Krankesjöns Black Pearl <3

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Härligt att ni har fått till kemin så bra och att du finner ett sådant fint samarbete i henne. Låter kanon tycker jag :-)

2012-01-11 @ 11:31:06
URL: http://www.nellierosso.dinstdio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad härligt!!! =) Och söt är hon också!

2012-01-11 @ 17:54:10
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Jessica, storpudel & aussie

Vilken liten sötnöt hon är då!

2012-01-12 @ 00:40:57
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Hanna

Underbart! Låter som hon och Havana är ganska lika :)

2012-01-12 @ 13:28:56
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Tack för din kommentar!



Vad söt hon är Joy. Har tittat på era filmer, och vad härlig samlad hon verkar när ni tränar. Hon ser ut att verkligen tänka till :)

2012-01-12 @ 18:27:45
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0