En härlig helg

Har inte blivit så mycket uppdaterat här den senaste tiden. Hinner inte med så mycket annat än praktiken, hundarna och pluggandet nu. Är på praktiken börjar vid 8.00-8.30 till runt 16.00-17.00, har sån tur att jag har en underbar mamma som hjälper mig med hundarna när tiden blir lite knapp. Som tur är så har jag enbart 4:a veckor kvar på 150% och sen går jag ner till 100% med studierna igen. Ska bli sååå skönt!


Både lördag och söndag vaknade jag vid 7-8 tiden helt av mig själv, klev upp 8 båda dagarna och passade på att gå långpromenaderna med dom stora hundarna medans solen gick upp. Tessie-tanten uppskattade dock inte våra tidiga promenader utan gick hela koppellängden bakom mig och Diva.Tessie-tanten är lite speciell, hon har väldigt starka åsikter om vad som är okej och inte okej. Och promenad så tidigt på dagen var verkligen inte okej.
Dagen idag har tillbringats på årets första lydnadstävling. Tog med mig Joy på förmiddagen för att hon skulle få bekanta sig med ridhusmiljön och även passa på att se mycket hundar och ovana ljud. Å tror ni inte hon slog mig med häpnad åter igen. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, hon är helt fantastisk! Hon drar nästan inte alls i kopplet, är tyst under hela de 2 timmarna som jag står på sidan och kollar medans hon har tråkigt och nosar i spånet, går omkring lite, sätter sig och kollar på mig och tillslut lägger sig ner vid mina fötter. Jag hade förväntat mig att jag skulle få träna en hel del passivitet med henne efter det att vi var i arenan och tränade då hon var lite yrsig men hon tog allt mycket bättre idag. Vilken pärla jag har :D <3


Åkte hem med en trött Joy efter att ha sett elithundarna och for sedan tillbaka för att vara tävlingsledare i 1:an och 2:an. Gick ganska hyfsat då de inte har ändrat så mycket i dom klasserna. Dock var det sista gången jag var tävlingsledare i 1:an. Hua och fy! Jag tycker många gånger det är svårare att ha en 1:a än de andra klasserna, för att det är så svårt att göra det så pass bra att nervösa nybörjare verkligen hänger med. Tur det finns 3 klasser till att vara tävlingsledare i ;)


Hoppas alla andra har haft en bra helg med!
Nu ska Joy och jag gå och lägg oss efter en lång dag och både jag och jycken är ganska slut nu!


Finaste Tessie-tanten

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Härlig dag och vilken hund :-)))

Skönt att du snart är nere på 100. % ..

Snart så är förhoppningsvis Diva lite träningsklar på allvar !!

Visst är mammor bra att ha ;-))

Kramar !!

2012-02-26 @ 22:55:13
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

De är rätt underbara våra tanter och farbröder med sin bestämda åsikter! =)

2012-02-28 @ 19:09:06
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag tycker att du gjorde det jättebra med 1orna! Hur bra man än förklarar går det inte in i hjärnan hos en stressad förare!

2012-02-28 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0