Framtiden

Idag var det andra dagen på praktiken, mycket intryck och mycket saker att ta in. Idag har vi varit på Nolia Mässan och ställt ut. Passade på att gå runt och prata med universiteten som fanns där. Om mindre än 1 månad öppnar anmälan till höstterminen 2012. Många tankar snurrar runt i huvudet på mig och stora val ska göras. Just nu går tankarna i banor runt vilken ordning jag ska ranka universiteten och högskolorna i vid ansökan. Mälardalens Högskola, Örebros Universitet, Karlstads Universitet, Göteborgs Universitet och Lunds Universitet är de skolor som jag är inne på men i vilken ordning?! Mycket av tankarna snurrar kring vart Joy och jag har störts möjlighet att utvecklas eftersom hon kommer vara strax under 1 år då de är dags för flytten.  Och med tanke på vilken hund jag har att jobba med så vill jag verkligen ta vara på de möjligheterna som finns och satsa på oss.

 

Så mycket av tiden framöver kommer gå åt till att klura ut hur jag vill att framtiden ska se ut. Å andra sidan går det alltid att ändra sig eftersom. Huruvida det blir 6 månader i en annan stad eller fler år det har jag ingen aning om. Men just nu söker jag bara för 6 månader och sen får tiden utvisa vad som blir här näst.


Kommentarer
Postat av: S

det kommer bli bra vännen, det är jag övertygad om!<3

2012-02-21 @ 22:20:13
Postat av: Kerstin

Några tankar: Om du väljer ett ställe där du har en kompis har du någon att rådfråga om allt praktiskt och någon som du dessutom kan ha trevligt med på lediga stunder. Om allt är nytt och du inte känner en kotte kan det ta ett tag innan du trivs men det går det också, förstås, men du får lägga lite mer energi på att bekanta dig med allt och hitta nya vänner. Studierna är antagligen mycket självständiga om du ska läsa en C-kurs, så du kanske bara träffar din handledare några få gånger på en termin.

2012-02-22 @ 07:12:17
Postat av: Sandra

Men oj vad hon har vuxit, söta Joy! Lycka till med funderingarna, förstår att det är mycket att tänka på!

2012-02-25 @ 16:15:13
URL: http://sandracjonsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0