Apportering

Det har hänt en del sedan jag uppdaterade här senast. Men mycket av min tid går åt till att plugga, har tenta på fredag och hade deadline i min extra kurs i söndags så mycket läsande och skrivande har det blivit den senaste veckan. Och på måndag börjar jag äntligen min efterlängtade praktik. Jag har nu även fått positiva svar från 4 universitet/högskolor (Göteborgs Universitet, Mälardalens Högskola, Örebro Universitet och Karlstads Universitet) om att läsa C-kursen i Sociologi (kandidattermin), så nu återstår det att se vart jag och hundarna hamnar till hösten. Spännande ska de bli!


I söndags fick Diva springa lös (med spårlina efter sig) för första gången sedan i mitten av augusti. Hon var överlycklig och njöt i fulla drag av att springa i skoterspåren på isen. (Bilder på hennes härliga tur kommer så fort jag har fått lite lugnare) På eftermiddagen så tog jag med Joy till hundarenan och miljötränade lite. Hon fick bland annat passivitetsträna (vilket vi behöver träna mycket mer på), lite kontakt, vi lekte lite med leksaker och gjorde en valpinkallning. Lugn och tyst var hon under hela tiden och verkligen en cooltjej att ha med sig.


Dagen har jag tillbringats med att plugga, lite på skolan och en hel del hemma. Så nu på eftermiddagen tog jag med mig Joy ut för lite apportering. Första gången ute med dummien. Har nämligen velat att avlämningarna ska fungera bra inne innan jag ville "släppa henne fri" med en massa störningar. Men idag var alltså dagen D då dummien fick följa med ut, och oj vad den lilla tjejen imponerar. Hon fick själv följa med då jag la ut dummien och så fick hon följa med mig tillbaka till utgångspunkten. Sedan släppte jag henne så hon får springa och hämta den. Vilken fart hon hade. Oj oj oj! Inte bara ut 120 knyck utan lika snabbt in igen med dummien i munnen. Hon sladdar och sätter sig framför mig (som sitter på knä i snön) och slänger upp tassen över min arm för att bli kliad på bröstkorg/bogen fortfarande med dummien i munnen. Vilken härlig liten tjej jag har som till på köpet blir hela 20 veckor idag <3! Hon har sån härlig energi och attityd till arbete att det är en fröjd att pyssla med henne. 

Nu ska jag återgå till pluggandet igen och i hopp om att klara tentan på fredag.


En bild på Diva under hennes springtur under söndagen.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad härligt för Diva! =)

2012-02-15 @ 21:40:14
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Jessica, storpudel & aussie

Kul att allt går bra med Diva :)

2012-02-16 @ 04:14:03
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oj, du verkar ha fullt upp med både hundar och plugg:)



Vilken lite stjärna hon är Joy!



Lycka till på tentan!

2012-02-16 @ 19:26:59
Postat av: Linda

Roligt att det går så bra med Joy!



Håller tummarna för dig imorgon!

2012-02-16 @ 21:59:57
URL: http://millieville.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0