Redog of Sweden



Lyckan och lättnaden är total! Efter att jag har varit fundersam över Joys olika muskelomfång, vickande gång och ömmande muskler så valde jag att kontakta Redog för att se om de kunde hitta felet på henne då röntgenbilderna var fina.Vi fick springa lite i korridoren, sedan kändes hon igenom och diagnosen var därmed satt! Hon har akut inflammationstillstånd i 3 eller 4 senor och senskidor i båda baktassarna. Därmed så får hon nu gå på rimdyl i 3 veckor samt koppelpromenader varannan dag 20 minuter och varannan 45 minuter med viktmanchetter i 6 veckor. Sedan ska det vara läkt. Tårarna var nästan ett faktum när han väl sa vad det var för fel. Lilla skrutt hunden!! 

Vi passade på att hälsa på Sofie och bodde där en natt. Vi han faktiskt med en hel del när vi var där, på torsdag kväll åke vi och kollade på mitt och hundarnas nya hem. Tror det kommer bli kalasbra!! Jättefint var det och med lovord om fina hundstigar i skogen. Hyresvärden håller på med jakt med sina labbar så har jag tur kanske jag kan få kika hur de tränar och kanske kan få tag i någon fågel som vi kan träna med. Såg även att i morgon ska SSRKs (Svenska Spaniel och Retrieverklubben) ungdomskommitté annordna första U-SM:et i jakt i Västerås. Hur spännande är inte det?! Så har jag tur kanske det finns någon i min ålder som tränar jakt där nere. Det känns lite spännande!
 
I går så tog jag och Sofie en tripp in till Västerås för att jag skulle få se Högskolan och sedan fortsatte vi med hundarna ner på stan en sväng för att äta lunch. Mycket trevliga dagar har det varit! Lite konstigt kändes det att säga att vi ses snart igen innan vi satte oss i bilen för att börja köra hemåt igen. 

Inte nog med det så jag idag köpt en bil!! Äntligen kan jag ta mig hur som helst igen. Det är bara grindar och galler som saknas, men förhoppsingsvis så fixas det snart. 

Kommentarer
Postat av: Elaine

Skönt att Joy fått en diagnos o bra träningsprogram för att läka fint! :)

Tror säkert Västeråsflytten blir lyckad för er! Det låter onekligen helt underbart med skola, skogar och hundvänligt boende på landet - i närheten av goda vänner dessutom! :)

2012-08-25 @ 13:07:00
URL: http://faldarello.com
Postat av: sofie

tjohoo, om en vecka är vi "grannar"! Galet!!!

2012-08-26 @ 11:46:09
Postat av: Anonym

Låter jättebra alltsammans! Lycka till med studier, hundträning, bil och stuga! Härligt med en kompis på orten också! Bra val!

Svar: Ja, jag hoppas det! Tack, det ska bli ett spännande äventyr :)
None None

2012-08-31 @ 07:36:30
Postat av: Hanna

HÄRLIGA nyheter :)

2012-09-07 @ 06:02:22
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0