My Pride and Joy




Som ni vet så har mycket tankar kretsat kring vad den lilla valpen ska heta. Jag vet inte hur många namn jag har funderat över men som jag aldrig riktigt känt varit det rätta. När Niclas ringde och sa att valparna hade fötts var det första namnet som kom upp i huvudet Dixie. Jag övervägde det länge men insåg att Tessie reagerade på det. Många av er gav förslag och inspiration vilket ledde till förslag som Pheme (utalas Feme) eftersom det är en gud och Diva är oxå en gud. Men efter att lillebror protesterat högljutt så strök jag det från listan. Innan jag talar om vilket namn jag har valt så tänkte jag skriva en motiviering till varför just detta namn känns rätt. För som ni vet så har jag funderat en del över det.

För det första vill jag ha ett namn som betyder något, jag tycker namnen blir mycket finare då. Även om det kanske bara är jag som bryr mig om det. Detta namn var även det första namnet jag ville döpa en valp till och hade jag bestämt mig för långt innan jag ens hade en tanke på att köpa valp nu. Anledningen till att det tog sån lång tid att bestäma var för att mamma inte gillade de. Men vi kom fram till att det var ett namn som skillde sig så markant från de andra hundarnas namn så nu är det allså bestämt.

Namnet betyder källa till glädje, framgång, fröjd och nöje. Och namnet är då såklart Joy. Jag är helt säker på att denna lilla hund kommer bringa mig mycket glädje i framtiden!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Joy heter Divas mormor också, det är fint!

2011-11-14 @ 14:43:40
URL: http://www.wynntorps.se
Postat av: Malin

jag tycker hon redan verkar bidra med mycket glädje i ditt liv =)

2011-11-15 @ 20:54:01
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: sofie

Blir super!!:)

2011-11-16 @ 10:58:40
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Jättefint namn! =)

2011-11-20 @ 10:05:24
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0