Livet som valpägare

I fredags efter mitt seminarium så åkte vi ner till Jönköping jag och mamma för att sova där innan vi fortsatte vidare ner mot Lund. Lördagen vart ganska lugn, vi åt frukost i godan ro och åkte från hotellet vid halv 11 tiden. På vägen ner åkte vi in hos Sofia (en kompis från gymnasiet) och hälsade på henne en sväng. Väldigt trevligt att se andra saker än bara motorväg och skojigt att träffa henne såklart! Sedan bar det av ner till Lund för incheckning på hotellet och sedan middag på shoppingcentret som låg i närheten. Efter middagen åkte vi till Niclas och Susanne för att träffa godingen. Lite nervös var jag allt.  3 mycket trevliga golden (mamma, mormor, och en från en annan kennel) och så Joy som var sista valpen kvar. Niclas och Susanne var också trevliga och jag känner mig lugn att ha dem bakom mig. Lilla Joy var ganska trött när vi kom och hälsade på och pysslade på och undersökte lite saker när inte syskonen var kvar längre.

På söndagen åkte startade vi våra resa tillbaka till Sundsvall vid halv 9 och räknade med att det skulle ta någonstans mellan 12-15 timmar att ta sig hem de ca 100 mil vi hade att köra. Joy gnällde lite i början men somnade fort och sov i princip hela vägen hem. Några kissstopp och 2 mat stopp men annars sov hon ända tills vi hade ca 1 timme kvar, då kröp hon ur buren och satte sig i mitt knä och vart åter igen nöjd. Väglaget och vädret var stora delar väldigt bra. Lite blåst och regn i söder och när vi hade 4 mil kvar till Gävle så började snön vräka ner. Vi körde ca 35 km/h på 120 väg! Ingen körde om oss och det gick knappt att se någon ting alls. Som tur var så slutade det ganska snabbt så vi Tönnebro var det åter bra sikt igen.

Väl hemma så fick Joy fart i sina ben! Efter att ha sovit i 13 timmar i bilen så förstår man att det finns myror i benen. Detta gjorde att jag som varit vaken i 18 timmar och tyckte att det var dags att sova för att orka med skolan vart nerröstad och fick tillbringa 30 minuter åt att försöka få Joy att sova. Hon fick gnaga lite på min tumme så somnade hon snart. Vid 03.30 vaknade hon och var pigg, ut och se om hon ville kissa, självklart. Vi somnade om till halv 6 då mamma klev upp och frukost dags för Joy. Ut och kissa och sedan sov vi vidare till halv 8.

Idag har det varit en massa myror i dom små benen och hon har nyss varit ute och sprungit i snön som hon förövrigt ÄLSKAR. Nu ligger hon gott och sover i bädden i köket. Efter att ha försökt knäppa kort på henne när hon sprang och bytte jag till att filma istället. Så här har ni en lite film.





Såhär skönt låg man under resan hem.


Det är svårt att knäppa kort på en valp som springer hela tiden.


Buskarna som sticker upp ur rabatten är sååå spännande och roliga.

Nu ska jag passa på att göra något kreativit när hon sover.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Söt! =) Vad säger de vuxna damerna om den lilla då?

2011-11-28 @ 16:31:05
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Oj en sån sön liten tokhund!! ;-D



Åhh va härligt med snö! Här är det 5 grader varmt & bara grått & trist...



Kramar malin & Dima

2011-11-28 @ 16:59:15
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: AC

Grattis, vilken sötnos.



Lycka till!

AC L L o L

2011-11-28 @ 20:28:31
URL: http://www.flatoaussie.blogspot.com
Postat av: Anneli

Tur ni inte åkte senare och hade hamnat mitt i stormen. Lycka till med lilla Joy!

2011-11-28 @ 20:30:22
URL: http://www.wynntorps.se
Postat av: Kerstin

Grattis till det lilla knytet! Njut!

2011-11-29 @ 06:34:02
Postat av: Linda&Ebba

Nu blev Ebba sur... Hon vill byta den röd/svarta leksaken mot en valp! Hon tror att den är mycket roligare.

2011-11-30 @ 00:44:43
URL: http://www.hundenebba.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0