Rutiner



Varje morgon vid ca 03.30 så har Joy vaknat och vill gå ut. Hon är väldigt duktig som gnäller och inte kissar inne men jag kan säga att jag är inte så pigg vid den tiden. Vid 06.00-06.45 vill lilla damen ha frukost och väcker då matte igen :) Joy är ganska punktlig då de kommer till "nattliga"rutiner.

Jag är smått faschinerad av Joy, ena sekunden är hon som en krokodil och tuggar på allt som finns inom räckhåll för hennes mun, nästa stund är hon otroligt samlad och "förstår" verkligen vad jag menar även om vi inte har något "språk" ännu. Den uppfattningen jag har fått av henne är att hon är en väldigt klok liten hund, får se om jag har rätt om den saken.

Jag tycker redan jag kan se att hon har växt sedan vi hämtade henne, bakbenen ser längre ut och magen ser mindre ut :P Kanske bara mina fantasier, vem vet! Hela 9 veckor är hon idag. Jag har skrivit lite om henne under fliken "Mina hundarna".

Idag är det prick 10 veckor sedan Diva opererades, tiden går verkligen fort. Hon vill nu trava och hennes steg ser lättare ut. I morgon är det återigen dags att öka tiden på promenaderna.

I helgen håller vi tummarna för vänner och hundsläktingar som ska tävla på rankingtävling i Ludvika.


Kommentarer
Postat av: sofie

sötnöt!!!

hoppas att ni får en jättebra helg. jag saknar dig redan ungefär såhääääääääär mkt, och undrar ärligt hur jag ska överleva våren :-o

pussa på lillan från mig, ser fram emot att träffa henne! Kram!

2011-12-02 @ 22:58:11
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0