11 veckor!

Idag blir lilla Joy 10 veckor! Tiden går så fort. På söndag har hon bott här i 3 veckor och om en vecka är hon 3 månader och ska vaccineras. Oj oj, vad det går fort!
I vår vardag händer inte så mycket spännande. Jag och Joy tränar lite kontakt och hon har börjat förstå klickerns funktion (för er som är nya läsare använder jag den som belösningsverktyg, klick och hon får godis), jag belönar spontankontakt vid flera tillfällen och så fort jag tar fram klickern ur fickan oavsett om hon sover eller inte kommer hon som ett skott.
Vi har också lekt en massa, mest med kamptrasor för att vi ska få ett bra samarbete och att hon ska tycka det är kul att leka nära. Vi leker en stund och jag tar loss kamptrasan, väntar tills hon sitter lugnt och tittar på mig, då får hon kampan igen. Väldigt rolig lek enligt Joy! Jag har börjat med kampen och framförallt belöna med kamp, då hon är lugn i hopp om att jag ska kunna använda mig av det i belöningssyfte utan att hon ska påtok för tänd på kamptrasan senare. Hon har lätt till skall vilket gör att om hon är väldigt taggad så skäller hon men då väntar jag bara tills hon slutat skälla och belönar då hon är lugn.
En annan egenskap som jag verkligen värderar högt hos henne är att hon är så otroligt gosig och lugn när man tar upp henne. Hon sover gärna och länge i mitt knä. Hon är en otroligt cool tjej som tycker att nya miljöer (förutom en stor skog) är a piece of cake. Ska bli roligt att göra MH med henne när hon blir äldre för att se om hon verkligen är så cool då med!
Så här ser vi på film! Joy sovandes i mitt knä. Mysigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0