Möjligheternas (v)år

 
Jag har nu börjat min sista termin på magisterprogrammet, i juni blir jag utexaminerad och magisteravhandlingen börjar så smått ta form i huvudet på mig. Jag har alltid gillat siffror, räkna är enkelt, skriva däremot är svårt och krångligt. Något jag måste lägga ner mycket energi på för att få det bra. Istället för att nöja sig med det enkla och välja en utbildning med siffror valde jag en utbildning som innebär skrivande, i MASSOR. Hur tänkte jag där?! Jag vet egentligen inte, men skrift ger mening som jag inte tycker siffror gör. Det var inte min tanke att skriva om siffror och skrift utan om de fantastiska möjligheterna jag fått nu i (v)år nog för att avhandlingen är en av dem.

Om en vecka är jag på väg upp till Ö-vik för att göra slutexaminationen för instruktörsutbildningen i tävlingslydnad/brukslydnad. Jag är fruktansvärt nervös redan nu men hoppas att det går bra och att jag klarar det.
 
Om två veckor så är det talangläger i Smedjebacken som Joy och jag kommit med på. Det känns helt fantastiskt att få vara med en andra gång, få träffa alla härliga ekipage och denna gång med en hund utan urinvägsinfektion så vi kan ge allt. 
 
Förutom det så har jag blivit tillfrågad att vara instruktör för Njurunda Brukshundklubbs tävlingslydnadshelger (en i februari och en i mars). Hur häftigt är inte det?!
 
I februari/mars någon gång ska vi dessutom ta vårt pick och pack å flytta in i det lilla huset vi ska hyra.

Joy och jag ska debutera klass 3 är det tänkt också och träningar i Klass Arena med sökgänget är inplanerat. En kurs i tävlingslydnad ska jag trycka in i vår. Ett SM i lydnad på hemmaplan i juni (nåväl, så gott som hemmaplan), ett U-SM (Sveriges Hundungdom i augusti) i lydnad, rally och eventuellt bruks, eventuellt ett U-SM (SSRK i augusti) i jakt med Joy och slutligen en landskamp mot Norge med talangtruppen i Karlskoga (augusti).
 
 Jag kan inte sluta le när jag läser igenom allt vad detta år har att erbjuda redan, året har ju knappt börjat. Detta är möjligheternas år! 

Hoppas ni alla får en underbar helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vaoov, vilka planer, vilka möjligheter. Önskar dig all lycka med detta.

2014-01-24 @ 21:02:41
URL: http://www.hoffe.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0