Mod sökes

 
 
 
 
Igår hade vi träning i Klass Arena tillsammans med bästa träningskompisarna. Diva var mer vild än tam och träningen gick där efter, ingen kommentar om det förutom att hon lyckades med elitrutan rikgit fint :D 
 
Joy gjorde ett grymt träningspass och fixade allt mycket fint även om vi har en del att pyssla med nu när vi tagit sikte mot debuten i klass 3. Men ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Hur som helst, jag behöver mer mod har insett, är en riktig fegis när det kommer till vissa saker. Anders ord ekar fortfarande i huvudet från talanglägret "efter 3 lyckade gånger avancerar jag" och jag försöker hålla mig till det så jag inte fastnar och hundarnas utveckling stannar av. Men har insett att det är vissa saker som jag har vädligt svårt för, bland annat länkning av moment. Jag tycker det är jätteläskigt :P Att släppa kontrollen och låta hundarna köra flera moment på rad som jag inte kan peta i. HJÄLP!!! Mycket för att jag med Diva förstörde en hel del när jag länkade med henne. Vet egentligen inte vart det gick fel då men nu fungerar det utmärkt. Jag tycket inte heller speciellt mycket om gruppmomenten, varför vet jag egentligen inte. Sa åt mina kära träningskompisar att de fick sparka på mig om jag försökte komma undan ytterligare en gång med platsmomenten igår. Behövdes dock inte så många sparkar utan jag ställde upp ganska frivilligt (denna gång :P ) och Joy både satt och låg väldigt fint. Hur underbar är inte känslan efter det?! *dansade nästan en liten dans*. Jag tycker även att klass 3 och elit rutan är något som är väldigt läskigt att sätta ihop, skicket för sig och inkallningen för sig går väldigt bra men att sätta ihop dem båda. Detta måste det bli ändring på! Så nu blir det till att länka moment så det heter duga, gruppmoment ska här tränas och hela klass 3 och elit rutor ska tränas. Förutom det så ska fokuset ligga på Joys fjärr, sättande under gång samt tugget och farten på vittringen. Fokuset för Diva kommer förutom länkning, gruppmoment och rutan vara dirigeringsapporteringen, fria följet och vittringen. Tävling för båda hundarna är inbokad så nu är det bara att ge järnet :D 
 
Nu ska jag återgå till de två uppsatserna jag har att skriva. Så stressad över att de väljer att lägga 2 (!!) 10 sidiga uppsatser över jul, varav den ena ska skrivas på engelska. Men jag har bara 2 veckor kvar innan jag får börja med min magister avhandling :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0