Klubbmästerskap i lydnad (film)

 
 
Idag gick klubbmästerskapen i lydnad av stapeln och jag hade passat på att anmäla båda pälsdjuren. Diva gick först och med tanke på hennes varierade dagsformer så var det bara att hålla tummarna att det var en bra dag, och tänk att det var det! Hon höll ihop genom hela programmet med grymt tryck under tassarna. Tyvärr nollande hon vittringen efter att ha stått och nosat på rätt pinne länge men valde sedan fel. Rutan tjuvstartade hon på inkallningen men hon klarade den! Så otroligt nöjd med henne och hennes prestation. Måste ha varit den bästa tävling hon någonsin har gjort. Sansad men framåt och alert.



Poängen blev följande:
Sittande i grupp: 10 poäng
Platsliggning: 10 poäng
FF: 8 poäng (sitter ej)
Sättande: 10 poäng
Inkallning: 9 poäng (tempo sista sträckan)
Rutan: 5 poäng (tjuvstartar på inkallningen)
Hopp apport: 7 poäng (morrar och tugg)
Metall: 8 poäng (slarvigt tag, tempo åter)
Vittring: 0 poäng (tar fel)
Fjärr: 7 poäng (går framåt)
Helhet: 10 poäng 
Totalt: 224 poäng, 2:an pris och en 4:e placering
 
Sedan var det dags för Joy. Hon brukar gå ner sig lite när det blir för varmt men hon höll ihop riktigt bra och det är verkligen en fröjd att både träna och tävla den hunden. Jag vågar nog påstå att lika så Joy gjorde sin bästa tävling någonsin.
 
 
Poängen blev följande:
Platsliggning: 10 poäng
Fritt följ: 9.5 poäng (föraren sen i svängarna.) Vad jag gjorde där har jag ingen aning om.
Läggande: 10 poäng
Inkallning: 10 poäng
Rutan: 7 poäng (delvis utanför rutan)
Apportering: 10 poäng 
Hopp: 10 poäng
Fjärr: 8 poäng ( Dk, sättande)
Helthelt: 10 poäng
Totalt: 185.5 poäng, 1:a pris, klassvinst och klubbmästare. 
 
Kan inte annat än vara stolt och lycklig efter dagens tävling. Inte nog med att jag har fantastiska hundar så har jag fantastiska träningskompisar som stöttar och hjälper oss att bli bättre. Stort tack till er! 
 

 
 
Hittade Diva och mig i Hundsport i repotaget från U-SM och blev tårögd över det fina de skrivit om oss. Under bilden står det "Cecilia Bergman och hennes golden retriever Diva har tävlat en del i lydnad, nu var det rallylydnad och de är alltid lika trevliga att titta på." och i texten står det: "Den andra tävlande i den här klassen var Cecilia Bergman och hennes golden retriever Wynntorps Diva och jag bli alltid glad och varm i hjärtat när jag ser den här mycket glada och lydiga goldisen som inte kan låta bli att hitta på något litet bus... Matte Cecilia såg dock inte alltför ledsen ut, det är inte alla hundar som har en sådan charm!". Min fina lilla evighetsmaskin! <3 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Kul att se det ser verkligen bra ut :) ser inte heller att du är sen i svängen. Kan möjligen vara att du saktar ner lite i en sväng..
Grattis till fina rundor!

2013-09-08 @ 21:53:57
URL: http://www.k9are.webdon.nu
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Grattis till jätte fina poäng! :D

Jag och Lystra ska börja träna tvåan nu efter SM, så det var jätte kul att se er. Såg super snyggt, trevligt och avslappnat ut. Nu har jag lite inspiration inför kommande träningar. :)

2013-09-09 @ 07:21:27
URL: http://www.goldendays.nu
Postat av: Mia

Åh vad fint det såg ut! Och grattis till poängen :)

Tack så mycket, skolan går säkerligen bra :) Har ju klarat av alla terminerna hittils ;) Haha ja verkligen! Jag blir nästan överväldigad av alla fickor, men det är verkligen super. allt får plats och inget trillar ut :)

Ja jag hoppas det, det gäller att plugga in skyltarna och så går jag ju en kurs nu med så det är skönt. :) sen ska man bara våga sig ut på tävlingsbanan ;)

2013-09-09 @ 16:36:27
URL: http://kulmedhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0