När ska jag inse att min hund inte är en lydnadshund?

 
Hur länge kämpar man på innan man kan inse att hunden inte är en lydnadshund? Hur mycket jag än vill det och hur roligt hon än tycker att det är så får vi aldrig den där lyckträffen. Är det inte dåligt underhållna moment från mitt håll så är det Divas dagsform. Diva är Diva med allt vad det innebär och kanske är hon inte en lydnadshund. På dagenstävling höll hon ihop men kändes så förvirrad, dk på läggandet och sättandet på platsliggningen, hon stod i princip varje halt i ff:et, sättandet gjorde hon bra, lika så inkallningen, rutan sprang hon till en gul kon istället och såg inte rutan och på hoppet sprang hon på sidan på återhoppet. Bröt efter att hon gjorde en superfin vittring och belönade massor. Det som var positivit idag var att hon höll ihop så bra och tappade inte heller fokus trots att hon bara fick tävlingsbelöningar. Inget tokfnatt heller. Anmält oss till en sista tävling och blir det inget första pris då heller så är det kanske bara att inse att vi inte bör satsa på lydnaden något mer. 

Bara att ladda om inför morgondagens rallylydandstävling med båda töserna och hoppas att det går bättre då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0