Karma?

 
Jag tror nog trots allt att det sitter någon lite gubbe uppe på ett moln och planerar livet här nere på jorden. Vissa händelser är lite för bra tajmade för att de ska ske av slump, eller kanske är det bara tur? Himla bra karma jag måste ha i såna fall. Vad det är som är på gång får ni veta så småningom. Men kan säga att det är en otrolig möjlighet och det ska bli så himla kul att få vara en del av det. 
 
Något mindre roligt som hände idag på långpromenaden med hundarna. Vi var nästan hemma efter att ha gått en tur i skogen. Upp från vårt hus kommer en svart halvstor hund, ungefär i storlek med Joy, med reflexer och pejl runt halsen. Det brukar sällan vara jakthundar runt husen eftersom det inte är någon skog i anslutning och de jagar inte så nära husen. Hunden kommer emot oss och jag har som tur är alla hundar kopplad. Det brukar sällan vara problem även om Tessie är hundagressiv så brukar jag hala fram Diva så hon motar bort hunden innan ägaren kommer fram och tar hand om hunden. Problemet denna gång var bara att det inte fanns någon ägare i närheten. Vad gör jag då?! 3 golden retrievrar i snöre, varav en inte tycker om andra hundar och en 4:e okänd hund som jag inte har en aning om den kan göra. Släpper Joy och säger åt henne att gå fram och ställa sig mellan mig och den andra hunden. Hon går lugnt fram och ställer sig och stannar där, efter ett tag viker den andra hunden (som jag nu ser är en tik) undan och travar iväg och nosar efter vägkanten. Oavsett om jag hade haft Tessie med mig eller inte är det trevligt att möta en lösspringande hund som man inte känner och inte vet vad den kan göra. Är hur som helst väldigt glad att det slutade bra och att det bara var mitt stackars finger som kom till skada och blödde rejält, men bättre det än ett hundslagsmål. Väldigt glad över hur Joy hanterade situationen också, så fort den andra hunden travat iväg så kom hon tillbaka till min sida och vi kunde gå hem igen med något högra puls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0