Novembersol

 
Inledde dagen med en ridtur på Jaffen, inte riktigt så lugn och sansad som tidigare utan det blev inslag av både stegringar och backande innan vi var hemma. Mina ridmuskler är ännu inte vänjda vid motion av häst, träningsvärk i både ben och rygg/mage. Plus träningsvärk i armarna efter street dansen i måndags. Ojoj! Starkars kropp! Men hem kom vi och kvar satt jag och det var härligt trots allt. Hundarna har fått en långpromenad och ligger nu och sover i sina bäddar. Resten av dagen kommer tillbringas med skolböckerna och skrivande av en uppgift som ska vara inne på måndag, väskan ska packas inför helgen och så ska blodpuddingen torkas. Är så taggad inför helgens talangläger i Vårgårda. Som vi (eller jag, Joy är fortfarande ovetande;)) längtat. 
 
Tränade hundarna en snabbis igår innan projekthundarna och Diva satte hela zätat utan problem. Vi körde även några konkskick och de satt också fint trots att jag utökade avståndet från 2 m (i rallyn) till 10 i eliten. Joy fixade 3:an inkallning fint men med några för många steg på ställandet, blir till att träna lite extra på det. Sättande under gång börjar ta form och hon verkar ha förstått det. Det känns så himla kul att det går framåt med träningen med båda hundarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0