Den där gnagande känslan

 
Efter 10 timmar sömn är jag i form igen. Dagen har bestått av en härlig sovmorgon följt av en promend runt sjön och ett kort träningspass med Joy. Vi började med runda lycktstolpe och den har hon verkligen förstått, hon har lite sämre fart ut men bra fart när hon väl rundat stolpen. Testade en inkallning med att kasta tennisbollen bakom mig så hon skulle få upp farten igen och den blev myket bättre och skutten försvann. Måste nog överlag börja fokusera mer på farten och trycket i momenten nu. Hon kan de flesta klass 3 moment ganska bra och nu är det dags att ta det en nivå till. Sedan tränade vi lite fritt följ och filade på de vi fick kommentarer på i helgen, framförallt min vänstra axel som jag använder väldigt mycket i stegförflyttningarna bakåt och Joy gick mycket rakare efter att jag slutade använda den. Jag måste också tänka på tempot i vårt fritt följ, ska testa sänka det en aning och se om det ser mer harmoniskt ut. Känslan av att Joy och jag inte riktigt lyckas hänger ständigt efter mig. Jag tvivlar på mig och Joy, jag vet inte riktigt varför den känslan gnager invändigt men den blev ännu starkare efter helgen. Inte det att hon är en bra och duktig hund för det är hon men det är någonting som gör att jag blir så osäker och tvivlar. Usch! Får försöka fokusera på våra framsteg så kanske det vänder. 
 
I  morgon är en veterinärtid bokad för Joy och förhoppningsvis så får vi svar om det är urinvägsinfektion, livmoderinflammation eller någonting annat som spökar. Kanske är det bara sviter efter löpet som hon avslutade i helgen men det känns bäst att vara på den säkra sidan och kolla upp henne. 
 
Nu längtar jag så efter att få hämta hem Diva, som jag saknar henne. Hur ska jag klara mig den dagen då hon inte längre finns? Älskade lyckopiller! Måste nog ta med henne till klubben ikväll när jag ska drilla ett projektekipage och köra ett lydnadspass med henne. Tror visst det får blir en träning med länkning då med ff, zätat och inkallningen. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Om det är någon tröst, så kände jag exakt samma känsla när jag åkte hem från mitt första Talangläger. Ett gnagande tvivel och en osäkerhet som jag inte riktigt kunde formulera varför jag kände den.

Men försök att jobba igenom den och förbi den, så du kommer tillbaka till tron på er! Det jag såg av er i helgen var jättefint, ni är duktiga och ni kan :D! Fortsätt bara utvecklas fint och ha kul tillsammans så kommer tvivlet att krympa och försvinna :)!

2013-11-19 @ 16:01:35
URL: http://www.lyxlirarens.se
Postat av: Angelica

Lämnar ett avtryck. Ska bli kul att följa er framfart :)

2013-11-19 @ 16:13:50
URL: http://vilfinnare.wordpress.com
Postat av: Hanna

Håller tummarna för Joy och precis som du och Mia, så hade jag samma känsla, efter mitt Talangläger. Kände att vi var dåliga, fast jag visste att vi var bra. Tog en paus, tränade på det sättet, som kändes rätt för mig och hepp, så kändes det bra och gick bra.

2013-11-19 @ 16:54:49
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Susanne

Men oj, det var trist att läsa att du tvivlar på dig och din fina Joy! Det var jättekul att vara i samma grupp med er på lördagen, och jag gillade jättemycket vad jag såg. Vet inte riktigt vad jag ska säga/skriva, vill lämna en styrkekram. Tro på dig, ni kan, och du har en fantastisk fin hund vid din sida!!!!!

2013-11-19 @ 19:04:56
URL: http://www.brukshoffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0