Äntligen ett första pris

<3
 
Idag var det tänkt att det skulle bli sista officiella tävlingen i Divas karriär. Alla som känner Diva och mig vet vilken otroligt tid, slit och energi jag har lagt ner på henne. Dels för att hon ska fungera som hund med alla begränsningar hon har men också att hon ska hålla ihop då hon väl får träna och tävla. Hon är inte på långa vägar en lätt hund att arbeta med. Energi till max och hög tempererad med dåliga framben. Men idag satt den, tävlingen med stort T. Efter 11 starter i klass 3 så har vi nu ett första pris i handen. Tårarna har runnit ner för kinderna och jag har nog inte förstått det ännu. Det gick! Vi klaradet det, Diva och jag. 
 
Poängen blev följande: 
Platssittning: 10p
Platsliggning: 10p
Fritt följ: 9p (dk)
Sättande: 8.5p (dk, saktar in)
Inkallning med ställande: 9p (några steg)
Rutan: 9p (ej rakt in i rutan)
Hopp-apport: 8p (dk återhopp)
Metallen: 9.5p (bus)
Vittring: 8p (bus och tugg)
Fjärr: 6p (DK många, låter)
Helhelt: 10p 
Totalt blev det 273.5 poäng och klassvinst. 
 
Sedan vill jag tacka alla fina träningskamrater och alla andra som stöttat och hjälpt oss under vår resa, utan er hade vi inte tagit oss såhär långt. Tänker inte nämna några namn men ni vet vilka ni är.
Nu ska vi fira detta och sedan är tanken tar vi nya tag i eliten till våren. 

Kommentarer
Postat av: lisa

Åh va härligt!! STORT grattis till er båda!! Det är ni VERKLIGEN värda!! :)

2013-11-02 @ 21:29:43
URL: http://www.redcanine.weebly.com
Postat av: Hanna

STORT grattis! Det är ni väl värda :)

2013-11-03 @ 07:41:11
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0