Vi är (nästan) tillbaks

Efter att våren och början av sommaren har bestått av sjukdom, skola och jobb så har hundarnas muskler minskat en hel del. Trots att jag har försökt hålla igång Diva med simningar så har hon tappat en del muskler och framförallt i bakbenen. Så igår satte jag igång med att försöka bygga upp dem igen. Först blev det en koppelpromenad i kuperad terräng för både Joy och Diva och sedan fick de stå en stund på pilatesbollen. Viktmanchetterna ska åter användas på Diva igen och mer massage. Inte nog med det så hoppas jag att det snart bli en utbildning till fysioterpeut på hund och hundmassör. Så sommarens läsning kommer bestå av fysträning för hund och låt tassarna vila.  
 
Lydadsträningen har vi också kommit igång med igen. Joy får mest träna fart och lite fokus har jag lagt på högerhandlingen eftersom det snart är debut i avancerad klass för oss. Jag måste säga att det känns helt fantastiskt att vara tillbaks i den vanliga träningsrutinen. Nu saknas bara att jag ska hitta ett upplägg som både jag och Joy trivs med. Just nu känner jag mig en aning förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare även om jag har full koll på hur jag ska träna momenten, men det saknas en hel helts träning/ röd tråd genom träningen för att jag ska känna mig nöjd. Tåls att klura på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0