Träning

 
Detta fina täcke fick jag i julklapp av mamma och pappa. Väldigt bra passform och Joy kan springa utan att det hamnar snett eller att hon blir begränsad i sina rörelser. Mycket nöjd!! Vi har tränat lite lydnad på slutet och vi börjar komma tillbaka till känslan igen. Fria följet såg riktigt bra ut sist, lite långt fram i positionen var hon ibland men det känns som ett lyx promblem eftersom jag har haft henne lite långt bak den senaste tiden. På träningen i tisdags kändes det som att vi börjar närma oss länkning mellan ställande-inkallning-läggande och det känns verkligen superkul. Platsliggningen fungerar mycket bra hemma och hon ligger stabilt men mer störning behöver vi träna med. 
 
På söndag blir det en tur upp till Nordmaling för tävling med Diva. Hon har varit väldigt stressad de sista gångerna som vi har tränat och med temperaturer under -15 grader är det inte så skönt att träna utomhus. Så korta träningspass har det blivit inne vilket gör att jag inte har så stora förhoppningar på att hon ska hålla ihop ordenligt. Men förhoppninsvis så blir det lite varmare i morgon och på lördag så jag kan träna igenom henne ordentligt. Hur svårt kan det vara när man har en hund som ser ut såhär?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

finisar! lycka till på tävlingen!!:) KRAM

2013-01-19 @ 00:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0