1 januari 2013

 
Det uppdateras verkligen lite på denna blogg just nu och lite kommentarer på andra bloggar har det också blivit (ledsen för det!). Mycket hundträning har det inte heller blivit på senaste tiden. Jag valde att ta vinter uppehåll i 3 veckor då vi enbart gick promenader i snön och myste, inte helt fel måste jag säga. I veckan gjorde jag och Joy vårt första träningspass sedan tävlingen i rally. Hon var riktigt duktig men det märks att uthålligheten i vårat fina fria följ har blivit väldigt mycket sämre. Hon håller inte positionen lika bra vilket såklart är självklart eftersom jag inte underhållit det. Annars var hon väldigt duktig och klarade rutan fin fint, trots svart tasstarget, och första gången med kantband. 
 
Idag har vi tränat en pass inne jag och hundarna eftersom det är otroligt halt utomhus. Joys platsliggning går mycket framåt, jag har inte introducerat några hundar ännu men hon låg hela 3 minuter (med belöning under tiden) med hakan i marken och med störning. Riktigt roligt att se! Diva fick började med vittringen idag, och jäklar vilken hård nöt det är att knäcka :(  Vi har iaf fått bort det mesta tugget på pinnarna men rätt va det är så får hon spel ute vid pinnarna och tar vilken pinne som helst och ibland får hon till och med med sig 2. Suck!
 
Nu ser vi fram emot flera inbokade träningar i Klass Arena med toppensällskap med start på måndag och i slutet av januari blir det en lydnadskurs för Lena Eriksson för Joy och mig. 
 
Vi önskar alla ett gott nytt (hund)år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0