Film på gårdagens tävling lkl 2


Igår gjorde jag och Joy vår 2:a start i lydnadsklass tvåan och denna gång gick det vägen. Lite småmissar och lite okoncentrerad var hon men jag är nöjd med känslan vi hade på plan. 
 
 
 
Här är filmen på tävlingen, lite långt avstånd och lite skakigt. Poängen blev följande:
 
Platsliggning: 10p
Fritt följ: 8.5p (pga ett sent sättande)
Läggande: 10p
Inkallning: 9p (avslutet)
Rutan: 10p
Apportering: 8.5p (lite bus och omtag)
Hopp: 8p (slår i på uthoppet)
Fjärr: 6p (dk, tjuvar och position)
Helhet: 10
Totalt blev det 178.5 poäng och klassvinst. 
 
De mesta poängavdraget vi får är på slarv saker, dvs. avlut, sena sättanden osv. Det är någonting som jag kommer lägga mycket fokus på under den närmaste tiden. Denna gång hade hon FULL koll på rutan ända från läggande under gång. När jag lämnade henne för inkallningen så hade hon kollat in rutan (kanske är det dags för den nu?) och när hon gick ifrån min på fjärren så var det för att hon skulle till rutan. Kanske inte den allra smartaste idéen från min sida att träna rutan innan vi åkte till tävlingen. Nu blickar vi framåt mot nya utmaningar och laddar inför sökträning ikväll :) 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stort grattis tjejer :)

2013-08-25 @ 14:11:36
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: C.J.

Grattis!! =)

2013-08-25 @ 16:17:25
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Kerstin

Bravo!

Svar: Tack så mycket!! :)
None None

2013-08-28 @ 20:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0