Debut för Joy på lydnadsplanen

 
Då var äntligen debuten gjord! Idag har Joy och jag varit iväg och tävlat lydnad på Matfors Brukshundklubb. Vaknade i morse och hörde att det blåste som bara den, övervägde att stryka oss eftersom jag var lite rädd att platsliggningen skulle förstöras om det blåste en massa löv på planen. Men vi åkte ändå och hoppades på det bästa! Vi drog startnummer 2, perfekt för då hann jag känna lite på henne mellan platsliggningen och resten av programmet. 
 
Platsliggningen 10p: hon tog upp huvudet efter ca en minut men låg stabilt ändå. 
Tandvisning 10p
Linförighet 8p (Kommentar: sent sitt, snett sitt, pendlar i pos)
Läggande 0 p (kommentar: lägger sig ej)
Inkallning 8.5 (Kommentar: tappar tempo, avslut)
Ställande 10p
Apportering 8p (Kommentar: avslut)
Hopp 10p
Helhet 8p
Totalt: 165p
 
Det fanns inte något riktigt drag i henne idag, misstänker att jag tränat lydnad för många dagar i stäck och att jag värmde henne lite för länge. Men då har vi lärt oss till nästa gång. På läggandet så gjorde hon ett riktigt snyggt ställande. Ställandet som försvann i onsdags och jag har fått slita hårt med de senaste dagarna för att det skulle sitta. Sånt som händer! Apporten tappade jag när jag tog den av henne så de poängavdraget tar jag på mig. Jättenöjd efter omständigheterna och ett första pris och en andra plats blev det. 
 

Kommentarer
Postat av: Elaine, Fendi, Penny & Hippie

Det såg riktigt fint ut! Ska bli skoj att se er i 2:an om ett par veckor. :) Hojta till om ni är sugna att träna tillsammans nån kväll!

Grattis igen!

2013-04-20 @ 20:37:42
URL: http://faldarello.com
Postat av: Julia

Stort grattis till förstapriset och debuten!!

2013-04-20 @ 22:42:02
URL: http://bozo.webb.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Grattis! Skönt att ni fick med er ett 1:a pris hem trots nollan :)

2013-04-21 @ 00:38:07
URL: http://tomik.se
Postat av: Hanna

Stort grattis! Grymt jobbat och vilka fina poäng :)

2013-04-21 @ 08:23:43
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Sofie

Så himla bra!!! Stort grattis!<3

2013-04-21 @ 22:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0