Stadshundar

 
Igår tog vi långpromenaden på stan för lite miljöträning och för att Joy ska för höra en massa nya LJUD. Hon har nämligen har haft för "skott"-ljud sedan hon blev rädd av smällarna en natt då hon låg och sov i somras. Många ljud och intryck blev det, vi passerade bland annat en byggarbetsplats, en grupp studenter (läs: nollor) som stod på torget och pratade/skrek i megafoner, och sedan gick vi förbi kyrkan precis då den började att ringa så det ekade mellan husen. Joy var lite skeptisk men efter att ha sneglat lite på Diva som lugnt traskade på utan att bry sig så släppte hon det snabbt. Efter en stund på stan begav vi oss till Redog för att boka vaccination (Joy är ju snart ETT år!!) och en kontroll av halsen. Så på tisdag eftermiddag ska vi dit för veterinärbesök och en stund på vibben.  Jag var helt säker på att hundarna skulle däcka då vi kom hem och jag skulle få en lugn stund för att plugga, men icke, hundarna var klarvakna och ville göra mer roliga saker. Men efter att ha fått varsitt ben så vart de nöjd. 
 
Idag har vi inte gjort så mkt, lite lydnad/rallylydnadsträning har vi hunnit med. Diva och jag har tagit tag i konskicket igen eftersom det kommer i de högre klasserna och det går bättre än förväntat. Diva är inte heller lika stressad nu när hon börjar förstå vad momenten går ut på och hon får inte lika ofta black-out pga stressen och sätter sig fot oavsett vad jag ber henne att göra. Vilket känns otroligt skönt!! Med Joy klickade det ordentligt med ingångarna med träapporten idag, hon fixade det varje gång och satt fint kvar med apporten tills jag bad henne släppa. Väldigt roligt!! På promenaden i kväll gick vi förbi ett garagebygge och där använde de spikpistol och Joy reagerade inte alls!!! Det känns verkligen superbra!! 
 
Nu ska jag ta en kopp te och krypa ner i soffan och se en film. Ha en bra torsdagskväll alleammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0