Skotträning

Idag har vi hunnit med en massa saker när jag tänker efter. Förmiddagen tillbringades i soffa med skolboken och sovande hundar. Sedan en långpromenad i ett nytt bostadsområde för att sedan bege oss till Redog för vaccination, halskoll och en stund på vibbplattan. Det gick kalas och den lilla irritation som Joy hade i halsen när vi var och röntgade henne var som bortblåst och allt såg fint ut. En stund på vibben blev det också och ett stort plus var att de hade en massagestol till matte/husse i samma rum. Superskönt!! 

I kväll har vi varit på Skultunas Brukshundklubb och tränat skott. Jag fick allt slita som en tok för att hålla henne distraherad. Två kampleksaker, två omtag som resulterade i blodvite hos mig och trötta armar efter över 5 minuters kamp. Lite läskigt tyckte hon att det var även om hon inte behöll rädslan så länge. Så det var skönt, men mer träning krävs. Men en positiv sak är att jag troligtvis har hitta jaktträningssällskap, gick fram och pratade med en kvinna som hade en jaktgolden och hon frågade om jag inte ville vara med och träna något framöver så nu håller jag tummarna :) 

Några bilder som Sofie knäppte på oss igår när vi tränade:
 

Joy


Joy


Diva

Diva

Både jag och hundarna är riktigt trötta så det blir nog en tidig kväll. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vibben är nog världens bästa uppfinning!

2012-09-19 @ 09:49:17
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Vilken härlig stil Joy har på bild 2!

2012-09-20 @ 21:57:21
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0