Den lilla tjejen levererar



Tanken var att jag och Sofie skulle åka till Skultuna och träna skott ikväll, men efter halva vägen vände vi då det regnade så mycket att vi knapt såg vägen. Inget bra tillfälle att träna skott om det ens var någon fler än vi som hade tänkt komma. Väl hemma igen så hade regnet nästan slutat så av med regnkläder och stövlar och på med gympaskor och träningsväst. Först en kort träning med Diva som skötte sig fin fint, hoppas bara matten kan sköta sig fin fint på tävlingen till helgen också. Alla skyltarna i fortsättingsklassen sitter riktigt bra och hon har börjat förstå work (höger fot) så vi kan till och med ha språngmarch nu. 

Sedan var det dags för Joy. Vilken otroligt härlig attityd hon har till arbete! Jisses!! Kan nog inte beskriva med ord hur underbart det är att jobba med denna hund. Fria följet går framåt, om än långsamt. Men det har ju sina förklaringar. Vi har börjat så smått med kort korta inkallningar och jäklar vad snygga ingångar hon får till. Stadgan i sitt, ligg och stå har gått framåt i rasande fart. Det känns som att vi kommer framåt i varje träningspass vi gör. Vi klickar verkligen hon och jag, hon vet precis vad jag menar med mitt kroppsspråk. En sån fantastisk känsla!

Ett härligt avbrott i pluggandet som gav ett stort leende på läpparna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0