Revansch

Fina hund <3
 
Tänk så mycket bättre det går när matte har huvudet på rätt plats. Idag har vi varit på Vallentuna brukshundklubb och tävlat på ett flygfält (!!), tur det inte kom några flygplan och landade bredvid planen, funktionärerna varnade nämligen för det :O Efter nästan en timmes värmning (både promenad och träning) så hade Diva båda fötterna på jorden och det gick riktigt bra. Hon missade hoppet (sprang förbi och funderade vad det va hon skulle göra (blir till att träna en massa hopp i veckan ;)) och sedan hade jag glömt att träna backande på högsida. Vissa saker tänker jag helt enkelt inte på att de kan komma på båda sidor utan tränar det på vänster. Ops!! En massa panikträning innan vi skulle in på planen resulterade i att hon backade (innan satt om sig och hoppade som en groda) men hamnade lite snett. Vi måste nog träna på det med ;) De övriga skyltarna fixade hon så himla fint och hon var inte alls stressad av positionsbytena idag. Så det kändes som att jag redan där vunnit högsta priset. Dagens mål var en godkänd runda (alltså över 70p) och när jag fick reda på resultatet blev jag nästan gråtfärdig :P 88 poäng blev det, avsevärt mycket bättre än förra veckan och vår första godkända runda i avanceradklass!! Fick till och med beröm av ett antal åskådare över hur fint hon gick och kommentaren på protokollet är: "Följsamt och fint :)". Är så otroligt stolt över min fina gyllenevän. När jag väl tänker och gör rätt, då är vi verkligen ett team och då gör hon rätt. Vi har två tävlingar kvar detta år och hoppas verkligen kunna få våra sista godkända rundor då. För nästa år ska vi satsa..... 
 
Joy fick följa med och miljöträna en massa. Jag hann till och med träna lite fritt följ med henne i värsta folk- och hundrusingen. Gick verkligen superbra!! Hon skötte sig överlag väldigt bra idag även om det är svårt med ett nytt ställe, massor med hundar, lukter och med ett REGNTÄCKE (!!!) på. Fy bubblan, jag var inte populär när hon fick på sig det, haha!! Men är det +7 grader och ösregn så får det så lov att gå. 
 
Avslutar en lyckad tävlingsdag med att krypa ner i soffan, se någon film och dricka bacardi breezer medans hundarna ska få var sitt ben och smaska på. Trevlig helg allesammans!

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Grattis! Vilken revansch!

2012-10-20 @ 20:35:12
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0