Berest

Diva
 
Efter att jag började med hundar så har jag sett stora delar av Sverige. Från Boden i norr till Lund i söder till Stockholm till Årjäng och mycket där emellan. Idag var destinationen Fagersta Kennel Klubbs tävling i Nordansjö. Första inomhustävlingen för mig och Diva om jag inte helt fel ute. En ouppvärmd hall (så lite kallt var det allt) men jättebra grusunderlag var det där. Vi fick starta som nr 2 och trots lite knapp uppvärmning så kändes hon samlad och fin. Hela banan gick fint bortsett från att Diva missade hoppet (igen) och sprang förbi men hoppade efter att jag visat henne vart hindret var. Nästa miss var min och jag var på tok för snabb vid ett sidbyte (helt om ifrån varandra) och Diva hängde inte alls med på vad hon skulle göra. Hade jag bara väntat tills hon hade börjat vändningen hade det inte alls varit något problem. Men det är lätt att vara efterklok. Diva gjorde hur som helst en jättefin runda idag och jag är väldigt glad över att hon lyssnade på mina lugnande ord och inte stressade upp sig. 
 
Trots missarna räckte det till förvånansvärda 86 poäng och en delad 3:e plats. Nu har vi 2 "pinnar" av 3 i avanceradklass i rally. Detta ska vi fira med en massage för Diva och en bit prinsesstårta till mig.
 
Dagens rallylydnadsbana
 


När tävlingen var slut fick Joy passa på att komma in och träna lite i hallen. Nyttig miljöträning för henne. Hon fick träna lite linförighet och det såg förvånansvärt bra ut. Hon hade inte alls några problem med att koncentrera sig på mig (läs: köttbullarna som jag hade i fickan) trots ny miljö, massor med goda lukter och nya hundar. Det går framåt med stormsteg med henne.  

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Grattis! Skönt att ni klarade godkänt resultat trots missarna :)

2012-10-28 @ 20:31:16
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0