Autumn Leaves

Igår var det precis en månad sedan jag flyttade hit. Hösten har anlänt och många av lövträden har nu en fin rgulröd nyans och det har blivit mycket mörkare på kvällarna. Det är helt underbart att gå morgonpromenaden i den kalla krispiga höstluften. Dagarna dominserad dock av regn och ännu mer regn, vilket gör att varje liten stund med uppehåll försöker jag och hundarna tillbringa utomhus. 
 
Igår var vi iväg till en brukshundklubb och tränade skott (och lite lydnad) vilket gick kalas bra. Ikväll har vi tränat lite inne i köket och apporteringen börjar bli riktigt bra på Joy. Så länge jag inte tittar på henne så håller hon apporten riktigt fint. Jag har även kommit på varför hon släpper så vid fotpossitionen, och det för pga av förväntan på bollen. Så nu läggs bollen på hyllan ett tag och byts ut mot väldans gott godis istället, i hopp om att jag ska kunna fixa till det jag har ställt till med. 
 
Annars gör vi inte så mycket, jag har inlämning av en hemtenta på fredag så all tid jag orkar lägger jag ner på den. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0