Diva på Redog

Idag har vi varit till Stefan på Redog för att göra en friskvårdskontroll/belastningskontroll på Diva. Efter operationen förra året så kände jag att det var dags att någon att titta på henne. Vi fick många lovord av Stefan som tyckte att hon var i god fysisk form, bra med muskler, rörlig i lederna, ingen värme i lederna, stark rygglinje, något mindre muskler på vänster fram och lite större muskler på högerbak men inget som hon har ont av. Efter en 4Leg Check som visade några skillnader i belastningen men detta har troligtvis framkommit efter att hon har haft ont tidigare och lärt in den förändringen i sitt rörelsemönster. Stefan tyckte att Diva såg väldigt fin ut med tanke på att hon gått igenom 3 så pass stora operationer. Allt slit med kylning, simning, stretchning och begränsningar har alltså gett resultat. 
 
Veterinärerna sa att hennes lydnadskarriär var över efter den sista operationen så vi har inte tränat någon lydnad sedan augusti förra året. Men efter detta besök så tycker Stefan att jag gott kan fortsätta träna henne eftersom hon har sådana restriktioner i vardagen. LYCKA!! Så nu tar vi sikte mot lydnadsplanen 2013!! Ett första pris i klass 3 ska vi fixa. 
 
 
Jag kunde så klart inte låta bli utan var tvungen att träna ett pass lydnad med Diva efter promenaden. Denna gång ska jag gå mer på min egen magkänsla och hoppas att det går bättre då.
 
Hoppas ni andra har haft en bra helg!

Kommentarer
Postat av: A-L

Vad härligt! Förstår att du är glad!!:))

2012-11-26 @ 20:14:43
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Elaine

GRATTIS så skönt med härliga nyheter! Å så roligt att ni kan satsa på lydnaden igen! Säg till om ni vill ha träningssällskap, både lydnad och rally, när du flyttar norröver igen. Jag och guldhundarna är gärna med! :)

2012-11-28 @ 13:31:56
URL: http://faldarello.com
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Åh men vad härligt :)

2012-11-28 @ 20:32:38
URL: http://tomik.se
Postat av: Hanna

Vilken underbar läsning <3

2012-11-29 @ 16:36:59
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0