Rallylydnad och miljöträning

Sitter i köket och tittar lite halvt på fotbollsmatchen mellan Milan och Lecce, trött efter att ha varit på klubben i närmare 4 timmar och hundara ligger nöjt och sover i sina bäddar. Diva fick testa rallylydnadsbanan en sväng och vilken lycka. Laddad till tänderna så hon nästan kröp ur sitt eget skinn. Vi måste nog jobba på att coola ner oss lite. Banan gick ganska bra, hon tyckte skyltarna var lite spännande och hoppade lite på mig *host*, men annars var hon duktig.


Joy fick vara ute en stund och miljöträna bland en massa nya hundar och människor och hon skötte sig verkligen kalas. Inte ett ljud sa hon, trots att hon stundvis tyckte det var värdelöst att stå bredvid mig och titta på alla andra. Hon han också med att få titta lite närmare på både rallylydnadsskyltarna och konorna innan vi åkte hem. Duktig liten valp, hon är redan en stjärna eller pärla :D Och till på köpet så vad hon knäpptyst i bilen under den tiden hon satt där, både när hon var ensam och när hon satt med Diva. Diva däremot gapade som en tok då jag tog ut Joy. Väluppfostrad vovve ja har :P


I förbifarten så anmälde jag både Diva och Tessie till rallylydnadstävling. Oj jösses, de kan verkligen gå hur som helst. Tessie är ja inte orolig för men Diva, Diva kan få för sig vad som helst :O En erfarenhet rikare kommer jag iaf att bli. Lite pirrar det i tävlingsnerven och det ska verkligen bli kul att sätta igång igen :) Måste bara se till att bestämma mig för vilken lydnadstävling jag ska anmäla Tessie till, har ju bara våren att fundera på eftersom jag att jag flyttar till hösten och lämnar henne hemma. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0