Första träningen på evigheter

Igår eftermiddag packade jag in Diva och Joy i bilen för att möta upp Hanna och beardisarna på klubben. Diva såg en aning missnöjd ut över att behöva sitta med den lilla krokodilen bak i bilen men när vi kom till klubben så tyckte hon nog att det var värt att utstå ;) Efter att ha tittat lite på Hanna och Viggo så fick Diva komma ut och gå lite fot, träna lite gripande. Vi testade även work och hon klarade de faktiskt riktigt bra på en ny plats med tanke på att vi bara har tränat det lite inne i köket och på vår parkering. Hon var taggad till tusen och energin bara sprutade åt alla håll!! Hade hon inte haft koppel på sig i början vete tusan vart jag hade hittat henne. Glädjen hon visar upp när hon får träna är fantastisk att se. Att se det gnistra i ögonen efter många månader med i princip 0 aktivitet förutom lite för hjärnan så var hon överlycklig! Snart kör rallylydnaden igång igen och då ska Diva få testa det med.

Joy fick som sagt också följa med, hon skötte sig som förväntat. Det som överraskade mig var att hon var så lugn i bilen medans jag tränade Diva. Trodde hon skulle gå på i ett men hon la sig ner och sov, lika dant när jag hjälpte Hanna och hon och Diva var kvar i bilen. Så skönt!! Hon fick träna lite på kontakt och kampa lite fick hon också göra. Miljöträning fick vi på köpet och trött blev hon allt, i flera timmar sov hon gott i sin bur.

Är otroligt nöjd med mina tjejer och det var verkligen kul att träffa Hanna igen (vi måste göra om det snart igen) och komma ut och lufta både sig och hundarna efter att inte ha varit på klubben och tränat något sedan i höstas.

Jag har tänkt testa vittringsdiskriminering med post-it lappar på Diva, är det någon av er läsare som har använt sig av den metoden? Vad tyckte ni i såna fall och vad bör man tänka på?


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan tänka mig att Diva är glad att få komma ut & träna igen :) Kul att det går så bra med Joy oxå!! Men så har de ju en väldigt duktig matte oxå!! :)



Kramar Malin, Dima & Sandy

2012-02-11 @ 10:22:32
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja hon skötte sig verkligen perfekt den lilla :) Vi får planera in en till träning snart! Förhoppningsvis kommer jag hem efter kungsörshelgen med en massa nya tips som jag ska prova :)

2012-02-11 @ 21:44:55
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0