En debut och en uppflytt

Jag vet inte vart jag ska börja. Trött, kall och mosig i huvudet ligger jag i soffan efter en lång dag i Södertälje. Tanken slog mig för några veckor sedan rallyn kunde vara ett bra tillfälle att göra en tävlingsdebut i. Eftersom mina nerver uppenbarligen kan ställa till det en massa, så tänkte jag att vi skulle mjukstarta så jag vet vad vi (läs: jag) har att träna på tills lydnadsdebuten. Så jag anmälde Joy till nybörjarklassen eftersom Diva och jag iaf skulle starta. Jag trodde nämligen till en början att tävlingen skulle hållas i en inomhuslokal men då PM:et kom så visade det sig att det var ett kallridhus. Så uppstigning 7 för att vara på plats klockan kvart i 10 för banvandring för nybörjarklassen. Joy skötte sig jättebra, hon hade lite svårt att hålla nosen från underlaget då det luktade såååå gott men momenten fixade hon jättebra. Vi fick inte ett enda poängavdrag på själva momenten utan enbart på nosandet. Jag insåg att jag glömt att träna in sitt-stå (vid sidan) då jag gick banan men med lite träning innan start så fixade hon det galant! Med tanke på att hon aldrig varit i ett ridhus innan vi gick in för start och att hon bara har gått en rallylydnadsbana tidigare i sitt liv, så är jag otroligt imponerad! Vilken pärla jag har <3
 
Diva fick vänta länge då det inte var samling för avancerad klass förrens 15.30. Lång dag med mycket väntan för stackars Diva. Jag värmde henne ganska länge, hon hade tydligen sovit hela dagen idag för hon var super taggad då hon äntligen fick komma ut och göra något. Under värmningen frågade en av de andra tävlande om det var en unghund jag hade med mig för att hon visade så mycket energi och glädje, haha!
 
Jag är så otroligt stolt över Diva efter dagens runda, trots otroligt mycket energi så klarade hon av att hålla ihop. Tyvärr missade vi sista skylten, jag var inte tillräckligt tydlig, men vad gör det? För Diva var perfekt idag! Kommentarerna vi fick på protokollet är: "Snyggt ställande! Så showigt men ändå under kontroll, så snyggt." Då kan man inte annat än bli stolt! ♥  Vi fick en massa applåder då vi var klar och många snälla ord vid prisutdelningen om hur fint det hade sett ut. Efter idag kan Diva titulera sig med RLD A! Något som jag lätt glömmer är att vi debuterade 14 april 2012 i rallyn och har sedan dess gjort 10 tävlingar med 9 godkända lopp och 3 diplom. Jag har lärt mig att med Diva hamnar jag sällan i toppen på rallyn men det gör inte så mycket för hon är helt underbar och så som hon kändes idag får hon gärna kännas till våren i mästarklassen. 
 
Jag är så nöjd med mina tjejer idag och tror ni jag var nervös? Nej inte alls. Vad jag har lärt mig efter denna dag är att jag ska tävla då jag är sjuk, då är tydligen hundarna som bäst ;) 

Kommentarer
Postat av: sofie

Ni är så duktiga!! Superduper helt enkelt!!

2012-12-02 @ 10:51:15
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Hanna

Vad duktiga ni är! Stort grattis :)

2012-12-02 @ 11:09:23
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0