Tävlat

Idag har jag och Diva debuterat i fortsättningklassen i rallylydnad. Det stora skillnaden mellan nybörjarklassen och fortsättningen (för er som inte sysslar med rally) är att hunden nu ska vara okopplad och lite svårare skyltar kommer också med. En tidigt morgon blev det för avfärd mot Västra Medelpads Brukshundklubb. Det var bara 8 starter i min klass så det gick ganska snabbt. Diva kändes bra på värmningen och efter att ha rusat av sig i skogen så kändes hon ganska kontrollbar, men man vet ju aldrig med en hund som Diva ;) Banan såg ut såhär:



Vi gick in med sista eller näst sista startnummer och gjorde en kanon runda!! Vid 5:e skylten var jag redan skakis i benen för att det kändes så jäkla bra. Diva skötte sig ypperligt, så lugn och lyhörd. Jag strulade till det lite på skylt nr 8 så jag glömde att så still. Så det blir -6 poäng där, resten klarade vi fläckfritt och fick allstå 94 av 100 poäng (godkänt), och blev 2:a. Så stolt över mitt fina spret <3 Lite blodadtand fick jag allt av att det gick bra. Så fort jag har fått mitt schema så nu blir det till att anmäla till 2 rallylydnadstävlingar till och hoppas på de 2 sista godkända loppen så vi kan gå vidare till avancerad klass sedan :D Gladast av allt blev jag över domarens kommentar på protokollet: "Mycket fin följsam och charmig hund." Inte nog med det så fick jag flera kommentarer på hur fint Diva gick och hur glad och trevlig hon såg ut på banan. Får man höra såna fina saker så spelar resultatet helt plötsligt ingen roll. 

Hoppas er helg har varit lika bra som min!

Kommentarer
Postat av: Anna at rocktassar

Grattis!! 94 p! Wow :)

2012-08-12 @ 21:36:32
URL: http://rocktassar.se
Postat av: sofie

bästa ni!!

2012-08-12 @ 22:27:38
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Hanna

Vad duktiga vi är. Stort grattis!

2012-08-15 @ 17:27:26
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0