Känsla

Hade sovmorgon till 9 i morse, välbehövlingt kan jag säga! Tog sedan med mig både Diva och Joy till klubben för att träna. Diva fick gå en nybörjarbana och en fortsättningsbana i rallyn. Så härligt att äntligen kunna träna henne ganska normalt igen. Som uppvärmning tränade vi lite konskick och det har verkligen fastnat under den tiden då hon har fått vila. Hon fick även ett kort fritt följ och hon samlar ihop sig riktigt fint utan att jag känner att hon ska gå mig ur hand. Perfekt energinivå! Vi hade känsan idag, den som är A och O. Hon bara fanns där med mig och lyssnade på varje liten vink jag gjorde. Kom ut från planen med ett stort leende på läpparna.


Tog ut Joy för att öva lite på ingångar på planen, fint i koppel ska hon gå och vara uppmärksam på vad jag gör, gick kalasfint idag. Hon fick träna lite på externbelöning idag, sitt-stanna kvar och lite fotposition. Jag passade på att utmana henne lite med att hon fick gå lös ganska nära de andra ekipagen som stod vid sidan och vänta på att få gå rallylydnadsbanan. Å hon gick såå fint på min vänstra sida och hade inte en tendens att gå ifrån mig. Idag var det Joy och jag på planen, vi var ett team idag. Kom återigen ut från planen med ett stort leende på läpparna.


Hur lyckligt lottad är jag inte som får ha sån fin känsla med 2 hundar på samma dag? Helt fantastisk känsla!


Finaste pärlan Joy


Finaste Diva

Valde att stryka Tessie från nästa helgs rallylydnadstävling då de är 60(!!!!) starter i nybörjarklassen. Hon kommer inte klara av alla de hundarna så hon mår bättre av att vara hemma med brorsan och pappa.


Klorna är nu klippt på hundarna och de ligger sött och sover i var sin bädd. Jag har hunnit städa mitt rum och packat det mesta för mig och Joy. Och pratat med en fin vän i telefonen. Undra vad jag ska ta mig för nu när jag faktiskt är ledig? Slappa lite och njuta över att jag har haft en bra träning?


Nästa blogginlägg blir tidigast på torsdagkväll då jag, Joy och kameran kommer hem från Västerås, Sofie och hennes fina aussie-killar. 

Ha bra vecka allesammans!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det härligt med den där känslan. Att kunna få den med två hundar dessutom, är få förunnat :)

2012-04-09 @ 16:10:45
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0