En förklädd valp?

Tack så mycket för alla grattis! Jag är verkligen glad att vi har hittat en sysselsättning att göra tillsammans.

Idag har det blivit promenad i det soliga vädret med Tessie och Diva och lite linjetagsträning med Joy. Joy fixar linjetagen galant nu. Hon står lugnt vid min sida med blicken rakt fram och väntar tills hon får tillåtelse att springa iväg och hämta dummien. När hon kom tillbaka från första skicket idag så var hela hon jordig på nosen, hon hade råkat köra ner hela huvudet i marken för att hon skulle få tag på dummien så fort hon bara kunde. Tokiga valp! Just nu har vi lite problem med att hon rullar dummien i munnen de sista metrarna innan hon kommer in, men antar att det är mer avlämningsövningar på längre avstånd som behövs. Hon rullar den inte alls när vi enbart tränar avlämningar. Så mer träning! Så roligt när det går framåt. Och riktigt förig har hon blivit också bara på några veckor. Följer mig så fint ute :D

Nu till den förklädda valpen Diva. Livet i denna familj skulle vara mycket lättare om jag nu inte hade haft 2 st valpar. En som är 7 månader och en som är 5 år. Den jobbigaste valpen i familjen är Diva. Jag har ALDRIG träffat på en vuxen hund som är så valpig och barnslig som Diva är. De är hon som får nojja i kopplet på promenaderna, det är hon som försöker få igång Joy på promenaderna och det är även hon som är en största retstickan när det kommer till bus i våran familj. Som TUR är så är hon både söt och för det mesta vääääldigt glad. Oavsett vad det gäller. Kan nog till och med erkänna att Joy är lättare och mer väluppfostrad än valpen Diva. 

Började promenaden när de såg ut såhär:





Och avslutade promenaden när det såg ut såhär:






Inte helt fel om jag får säga det själv :)

Inleder i morgon sista veckan på praktiken, sedan återvänder jag till skolbänken för 5 veckor innan det blir jobb för sommaren. Känns ganska bra må jag säga!

Hoppas ni läsare har haft en trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Härliga bilder!

Det där med den positiva valpigheten känner jag igen hos Ada, hon är en glad, lekfull tös på snart 10 år. Så förvänta dig ingen förändring! ;-)

2012-04-23 @ 13:51:14
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha, jag vet en till Wynntorpare som är en riktig barnrumpa! =)

2012-04-25 @ 12:35:40
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0