Lägesrapport

Nu har det gått nästan en veckan sen operationen och i början var hon väldigt halt men det har blivit mycket bättre bara dom senaste dagarna. Nu haltar hon lite till och från men inte så jättemycket. Igår var vi på återbesök och hon fick en karpofhenspruta (tror det heter så) för att främja leden och ledvätskan. Hon ska ha 3 stycken till och på tisdag så ryker stygnen :)  Nästa torsdag ska hon få sätta igång med simträningen igen, ska bli otroligt skönt. Det märks att hon börjar känna sig bättre för nu börjar energin komma tillbaka, är riktigt glad över det trots att det krävs lite mer av mig för att hålla henne stilla.

Jag har även av ren impulsivitet anmält min vita till en tävling i lydnadsklass 2. Nu undrar ni säkert hur det gick till? Eller så drar ni slutsatsen att jag har fått tävlings och träningsabstinens och måste ta första bästa hund jag får tag på?
Svar på detta är helt enkelt att Tessie har nu fått vara med på en del träningar för att jag ska känna mig som en i gruppen med de trevliga människorna som jag umgås med :) Lydnadsträning har alltid varit de som Tessie tycker är helt okey men hade hellre gjort nått annat roligare. Men de senaste veckorna så har hon överraskat mig rejält :O Igår var hon full av energi och hon var så lycklig och till på köpet insåg jag att hon faktiskt kan alla moment i klass 2. Jag undrar när jag har lärt henne det?! Så igårkväll så fick jag en impuls och slog till.

Annars är det en hel del som händer och sker just nu men som jag inte riktigt kan avslöja förens jag har fått lite klartecken :)

Men nu ska jag ladda upp inför morgondagens hemtenta!
Godnatt gott folk!


Fina Tessie-tanten <3

Kommentarer
Postat av: Linda&Ebba

Härligt att det vänder! Klart du ska tävla :-)

2011-09-29 @ 11:01:25
URL: http://www.hundenebba.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Spännande! Den vita tanten kommer att göra succé på tävlingsbanan! =)

2011-09-29 @ 18:42:48
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0