Vilken hund jag har!!

Smått kaotisk dag har det varit idag. Letar praktikplats, försöker sno mitt huvud runt skoluppgiften som ska göras, och självklart fick jag för mig att  jag skulle tävla Tessie mitt i allt! Ca 1 timme innan jag skulle åka kom jag på att jag kanske skulle ta fram hennes stamtavla och vaccinationsintyg. Självklart är det spårlöst försvunnet, spang runt som en yr höna helt hysterisk. Intalade mig själv att jag iaf åker dit och ber att få starta inofficiellt. Dock återfanns både stamtavla och vaccinationsintyg i GARDEROBEN i mitt GAMLA rum?! Hur hamnade den där undrar jag??

Hur som helst, Tessie var super duktig idag, gjort nästan allt jag bad henne om. Platsen gick väldigt bra förutom att det tog lång tid innan vi fick lämna hundarna och hon tyckte att sätta sig upp var nog en bra idé. Hon satt sig upp lite tidigt när det var klart oxå men hon hade legat så fint under tiden.

Fria Följet gick hon jättefint!! Lite possitionsfel och nått snett sättande men jag är verkligen supernöjd, hon var glad och det är huvudsaken. Jag gick med ett leende på läpparna under hela FF:et för hon är bara så härligt!

Läggande är inte Tessis paradgren det går låååångsamt att lägga sig. Och lite fort hade hon att sätta sig då jag kom tillbaka till henne med. Men i starten galopperade hon brevid mig och vill vill vill jobba. Med en hund som tyckt lydnad är det tråkigaste som finns så känns det väldigt kul att jag fått henne att vilja!

Inkallningen gick sååååå fort att hon inte "kunde" stanna <3 Söta hund!

Till rutan hade hon fullfart och stannade jättefint! Men hon satt sig också jättefint, vilket vart lite neddrag för.

Apporteringen så vart hon lite distraherad av de andra som tjoade på planen brevid så hon hörde inte när jag sa apport så det vart något DK.

Hoppet är Tessie paradgren och även idag gick det kalas. Dagens 10!! Och när hon hade hoppat klart och momentet var slut så kunde hon såklart inte låta bli utan var tvungen att hoppa en gång till bara för att det är sååå kul.

Fjärren så var hon såklart tvungen att kolla in domarlådan som stod brevid där vi skulle ställa upp innan hon kunde lägga sig ner brevid mig. Det vart något dk och så tjuvade hon lite.

Kommentaren på helheten var glatt och trevligt =)

Å nog vad hon glad! Är så stolt över hur långt hon har kommit sen vi hämtade Diva. För utan en Diva i huset hade Tessie aldrig blivit den underbara och säkra hund hon är idag.

Nu ska vi träna lite mer stadga under veckan, för nästa helg är det dags igen med förhoppning om lite bättre poäng än idag ;)


Finaste Tessie <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ni är duktiga!:)

2011-10-27 @ 22:42:43
Postat av: Hanna

Bra jobbat!

2011-10-28 @ 09:36:47
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Malin

Kul att Tessie tycker att det är så roligt, låter som ni hade riktigt kul på tävlingen!! :)

2011-10-30 @ 20:31:32
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0