Höstig helg!

Tänk vad fort tiden går, det är redan oktober. Tänk att det nästan har gått 2 månader sedan U-SM i Sala...

Hela torsdagen och fredaförmiddag spenderade jag vid köksbordet med hemtentan. Hann klart i tid även om det inte blev mycket sömn den natten. Fredagkväll tillbringades hos Sofie för att se på film, prata om hundar, träning och framtid. Mycket tankar kring alltihop just för tillfället =) Mycket roligt och insprirerande må jag säga! Efter att ha varit vaken 21 timmar i fredags landade jag i sängen 02.30 helt slut. Gårdagen tillbringades delvis ute med att knyta fleeceflätor som vi ska ha som priser på KM:et i lydnad på klubben, och med en superhärlig höstpromenad med Tessie och mamma innan hockeyn började (Timrå vann med hela 4-1 mot Lule!!!)

Åter igen en vädligt härlig höstdag idag, löven är på de flesta träden gula och vissa björkar på tomten har tappat alla sina löv redan. Idag har jag gått lös med sekatören på en buske som jag länge ha velat klippa ner och knutit lite fler fleeceflätor. Och för att vardagen ska bli lite mer spännande så passade jägarna på att skjuta en älg ca 200 m från vårt hus idag.

Detta är fleeceflätorna jag gör. Diva fullkommligt älskar dom!!


4:a olika storlekar gör jag, denna som är 25 cm och ganska grov, sedan gör jag dem som är 25 cm men för mindre hundar. Den stora storleken är närmare 50 cm i både grov och smal. Storlekarna syns på bilden ovanför. Om det är någon som är intresserad av en så hör av er så kan jag knyta ihop en.

Här är några bilder på hur Divas dåliga pudelklippning ser ut ;)






Det ser ut som om hon har tubsocka på sig :)


Med tanke på hur mycket som rakades så var några ynka stygn på insidan väldigt lite. Men som tur är så växer pälsen ut snart igen :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas Diva mår bättre!

2011-10-04 @ 22:57:42
URL: http://www.hannashundar.blogspot.com/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad ljus hud hon har! Zeb är svart med skära fläckar! =)

2011-10-05 @ 19:06:16
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilken kul leksak! Snälla kan du inte göra en beskrivning på hur man flätar dem? :)

Svar: Oj, vad svårt! Här är en tjej som förklarar det med bilder, jag gör det precis likadant. :)http://coramera.weebly.com/2/post/2012/10/fltar-hundleksaker.html
None None

2013-10-05 @ 17:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0