Test

Jag har testat en av Eva Bodfäldts övningar om kamp. Det hela gick ut på att låta hunden få belöning med kamp då den är stilla och sen upprepa detta några gånger. Kampa-hunden släpper leksaken - hunden är lugn belönas med kamp. Eftersom Diva inte kan få ut så mycket energi så tänkte jag att jag skulle passa på att testa det på henne eftersom hon går upp så högt i aktivitet nu när hon är understimulerad. Det är helt fantastiskt vad dom lär sig fort, när jag hade gjort det enbart 2 gånger så förstod hon att bara hon sänkte aktivitetesnivån så fick hon leksaken. Och inte nog med det så fick hon ut lite energi då hon låg i sängen och kampade med mig. Trött vart hon också.

Annars rullar det på som vanligt, skolan har jag en massa att göra i. Ska försöka jobba bort så mycket som möjligt innan fredag så jag mest har böcker att läsa i helgen. Jag är dock väldigt glad över att vi i vanliga fall har väldigt bra schema med 2-3 föreläsningar i veckan oftast mellan 10.15-12 och grupparbeten som vi kan lägga upp när vi vill. Och snälla pappa har lovat att ta semsester hela nästa vecka för att vara "pappaledig" med Joy en dag då jag måste vara i skolan. Jag har fått schema fram till 10 januari och lilla Joy behöver inte vara ensam något fram tills dess (förutom lite träning att vara ensam då så klart) vilket känns jättebra.

Nu är det dags att göra lite nytta och faktiskt plugga lite.


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ååååh vad spännande med valp!!!!! =)

2011-11-23 @ 21:56:21
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0