Tessie har varit ute och visat framtassarna

I höst att Tessie gjort 2 st lydnadsklass 2 tävlingar. Något som jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva. Den 11 november 2006 tävlade jag och Tessie lydnadsklass 1 för sista gången, våra poäng vart 174 och helgen innan den 4 november fick vi vårt LP1 med 181,5 poäng. Den osäkra hunden jag då hade i mitt snöre har växt ofantligt mycket de senaste 5 åren. Framförallt efter att Diva kommit in i familjen. Hon är inte längre lika osäker och kan vistas på platser med mycket hundar utan att bli osäker och rädd. I söndags tävlade vi lydnads 2:an men lite bättre poäng än i debuten. Men med en nolla på rutan så räckte inte poängen riktigt till ett första pris.

Poängen blev följande:

Platsliggning: 8 p (hon sätter sig upp för tidigt, då hon vart så glad att jag kom tillbaka efter att ha varit borta sååå länge ;))

Fritt följ: 8 1/2 p (position)
 

Läggande: 7 1/2 p (segt läggande)


Inkallande m. ställande: 7 p (ställer tidigt, vid sväng vid ingång)


Sändande med ställande: 0p


Apportering: 6 1/2 p (tempo in, släpper apport)


Fritt hopp över hinder: 8 p (slår i hindret)


Fjärrdirigering: 10 p


Helhetsintryck: 10p

De tidigare åren har hon slutat jobba någon stans i mitten av programmet men hon håller faktiskt ihop nu =D Att få 8 1/2 på ett fritt följ med henne är jag sååå glad för! Vid rutan stod det en stor kon (modell trafikkon) som hon var tvungen att kolla in, och då glömde hon sjävklart bort va de va hon skulle göra ;) Apporten har hon alltid tyckt varit lite jobbig att komma in fot med, så hon släppte den vid mina fötter och satt sig fot sen. Även om inte poängen är lysande så är jag nöjd med henne och framförallt så tycker hon att det är roligt!



Idag har hundarna "hjälpt" mig att städa lite i mitt gamla rum, valpen och jag ska bo där under den första tiden så de ska gå fort ut om de behövs, lite jobbigt att ta sig ner från övervåningen där mitt nya rum ligger. Allt är i princip fixat tills valpen kommer nu, ska bli så roligt att få hem henne. Kan inte titta mig mätt på filmer och bilder! Nu har vi nog bestämt oss för ett namn. Men ja kommer hålla de hemligt ett litet tag till, det kanske dyker upp något bättre, vad vet jag ;)

Nu ska jag damsuga resten av huset och plugga lite.

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Tessie har en duktig tränare oxå som kan få lydnaden att bli roligare ju äldre hon blir...



Ja du Cissi snart är hon hemma hos dig din lilla pärla och jag önskar dig stort lycka till med henne och är säker på att vi får stå vid SM-plan och heja fram er om några år vad hon än kommer kallas.....

fast lite nyfiken på namnet är jag allt ;-)

2011-11-08 @ 19:55:05
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Åh vad spännande!! Hemskt nyfiken på namnet! =) Hexa? Alice? Salsa? Joy? Bess? Aska? Majken? Kola? Gul fetknopp (ett namn vi hittade när vi letade namn till Zeb! =)

2011-11-09 @ 16:06:18
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0