Namnbekymmer

De här att bestämma namn till valpen är inte det lättaste precis. Nä, det är nog bland det svåraste till och med. Jag har kollat igenom kartboken efter fina namn på platser, jag har tittat efter gudinnonamn, efter islänskanamn (vilket resulterade i namn som gleði och hamingjusamur) vilket inte kändes riktigt som ett namn jag vill döpa min hund till, franska namn, engelska namn osv osv Jag har bett om hjälp från andra, och jag har tittat runt på alla internetsidor jag har hittat efter hundnamn men ICKE! Det hjälps inte att jag har 3 st till i familjen som inte håller med mig i mina hundnamnsval utan har andra mycket bättre namn som jag förövrigt inte tycker är fina. Jag tyckte Ockra var ett fint namn tills jag föreslog det för brorsan som sa att han skulle flytta och aldrig klappa hunden om jag skulle döpa henne till det. Han tycker däremot att Anki, Anna-Karin och Gunnel är bra namn vilket jag verkligen INTE tycker. Jag har tittat runt på bloggar och hemsidor. När jag tillslut hade hittat 2 st som jag kände mig nöjd med MEN då insåg jag att mina hundar tror att det är dom jag pratar med -.- Diva trodde jag pratade med henne då jag sa Kira och Tessie trodde det var henne jag pratade med då jag sa Yoshi. SUCK!! Jag är nog kanske lite för kräsen =P

Nu väntar jag på en uppenbarelse som kan tala om vilket namn jag ska döpa min hund till och hoppas att den kommer snart.


Bara dimma är det här hemma, skulle inte vara helt fel att vara uppe i Borgafjäll och spatsera på fjället nu..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Dimma vore väl ett fint namn? :)

2011-11-03 @ 20:11:24
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Martina

Dimma är fint och då leker hon fint med Mist & Fog sen! :)

2011-11-03 @ 20:26:08
URL: http://martinaraitio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0