Tävlingsledaruppdrag

I tisdags så började jag inridninen av Linnéas 4 åriga islandshäst Omi. Vi har hunnit med 2 pass denna vecka och jag kommer nog framöver rida honom ca 2 ggr i veckan. Sist jag höll på med denna typ av ridning var för ca 4 år med Linnéas mormors häst Gammur. Så jag känner mig minst sagt lite ringrostig.

Idag har jag gjort min första av två praktiska del på tävlingsledarutbildningen. Jag har idag varit tävlingsledare på rapporten. Meningen var att det skulle vara lägre-elit men det vart bara 6 elithundar som anmält sig. Det slutade med att vi fick 2 strykningar innan start och efter rapporten vart det bara 2 kvar, under lydnaden bröt en så det slutade med endast 1 kvar vid avslutad tävling. Och till på köpet så fick hon sitt 3:e cert och vart championat dagen till är. Hur gick det då för mig? Jo, jag klarade det utan några stora misslyckanden. En aning nervös var jag allt inför lydnaden med en massa "nya" moment som jag inte själv tränar. Men det gick bra. Nästa helg är det dags för nästa del och då ska jag vara tävlingsledare för appellspår, och efter det är jag examinerad :)

Hundarna har fått sin motion i form av dummiesök idag. Tänkte att Diva skulle få känna på värmen lite eftersom det tydligen ska bli väldigt varmt i morgon då vi ska tävla, och till på köpet så går starten 11.30, jag får se till att ha henne i skuggan, blöta henne och så ska jag klippa ur henne lite mer idag. Båda hundarna var mkt duktiga på dummiesöket och Diva hade bra kraft och energi.

Nu ska jag iaf torka blodpudding och plugga lite innan jag somnar i soffan =P

Ha en underbar helg allesammans :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Lycka till imorgon!! Det skulle ju vara roligt om ni fick ert välförtjänta 1a:pris innan viloperioden. Kram Linnea

2011-05-07 @ 23:10:11
URL: http://kelpieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0