Söndag 29 maj

Idag stod det en hel del saker på att-göra-listan. Klev upp halv 9 åt frukost och gick en promenad med Tessie, och dagen till ära hade hon en jäkla fart. Så när jag kom hem fick jag lov att vila en halv timme så jag passade på att klippa klorna på Diva, innan jag kunde ta med mig Diva ut på en joggingtur. Phu! När klockan var 12 hade jag redan motionerat båda hundarna, ätit lunch och duschat. Då stod kanel och vaniljbullar på schemat. Sisodär 70 bullar bakades idag och när dom var färdig var det bara att börja med maten. Eller jag han faktiskt med en lite träningsstund med hundarna med. Eftersom Diva fortfarande har lydandsuppehåll (till och med nästa söndag) så tränade vi lite klossträning och leta tändsticka. Och oj vad hon har blivit duktig med att hitta tändstickan nu efter vilan. Det verkar som att myntet har ramlat ner och hon förstår att det är den hon ska leta efter =D

Jag tror inte att jag har berättat att efter att vi hade varit och simmat hundarna i måndags så började Tessie blöda från en knö som hon har på höger armbåge. Så vi ringde till veterinären och fick en tid samma eftermiddag. Hon tror att det är en godartad tumör eller någon form av allergiskreaktion så vi har fått salva att smörja på. Som tur är verkar det inte göra ont, men allt bandagen lossnar som har försökt ha på henne så nu mera går hon runt i min föredetta stalltröja =P Så här fin är alltså Tessie nu =)





Visst är hon stilig? =D Hon ser ut som en riktigt sportig hund nu ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Klädsamt ;)

2011-05-29 @ 20:05:13
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Men lilla Tessietanten! =)

2011-05-29 @ 22:46:17
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: EmbLeM

Hehehe nämen :P

2011-06-07 @ 17:10:05
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0