Soligt väder

Vi har haft mycket bra väder de senaste 2 veckorna. Nästan bara sol, lite snö och lite blåst men mest sol =) Mycket träning har det inte blivit av då Diva har känts hängig i flera veckors tid. I torsdags då vi hade träning fick hon följa med och vara sällskap och vara med på planen och fick sitta fot med några andra som höll på att lära in positionen på sina hundar så dom visste hur det skulle kännas. Hon fick även visa lite gripanden på träapporten, en rutplacering och så fick jag en ny cirkuskonst av Linnéa som vi ska träna in =) Annars har det inte hänt mycket i träningsväg. Jag fick stryka tävlingen som jag hade tänkt att vi skulle starta på för att jag trodde hon hade börjat löpa men icke. Iofs var det lika bra att stryka sig för hon känns inte så redo för att tävla iaf.

Idag har vi varit på en mycket härlig promenad och jag kunde till och med ta av mig jackan i solen för det var så varmt =) Våren närmare sig helt klart =D Efter att ha vaknat ganska tidigt så passade jag på att läsa igenom Divas träningsupplägg och vart genast på nytt inspirerad att köra igång med lydnaden igen. Så idag blev det ett snabbt pass med lite gripande övningar och en vittring som för övrigt gick riktigt bra. Tränade med pinnar som jag inte använt sedan i augusti så dom var helt luktfria, lite slams i början men efter första skicket gick det som smort =)

I morgon blir det ett pass på klubben för båda hundarna. Ska hjälpa Hanna lite och tänkte passa på att göra lite skojiga övningar med båda hundarna när jag ändå är där.

Ha en bra helg allihopa =)




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tackar för hjälpen i torsdags=) Vi har nu lyckats göra flera fina fotpositioner tack vare att fina Diva visade mig så fint hur det skulle kännas! I övrigt var träningen i torsdags ett stort framsteg med Tuva eftersom hon bitvis kunde sitta lugnt med flera hundar runt sig. Jag blir så inspirerad av er som är så duktiga. Tack för det.

2011-03-13 @ 07:48:35
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: EmbLeM

Vädret är tack vare mig vetu ;)

2011-03-13 @ 19:43:46
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0